6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

Films op iPod handmatig beheren?

Nu ik een nieuwe iPod heb (classic80silver) ben ik voor het eerst echt bezig met video in iTunes. Mijn eerste reactie, dit kan veel beter!
    Ten eerste verdwijnen mijn “muziekvideo’s” in mijn muziekbibliotheek, in plaats van in een apparte “muziekvideo’s-bibliotheek” zoals films en tv-programma’s. Waarom heeft m’n iPod hier wel een appart menu voor en moet het in iTunes met een smart playlist?!
    Verder kan ik nergens een optie vinden om mijn films handmatig te beheren. Je kan het automatisch synchroniseren van muziek en video aan of uit zetten, maar muziek wil ik natuurlijk wel automatisch geregeld hebben. Nu heb ik een film op m’n iPod staan en wil deze uit m’n iTunes hebben (totaal onnodig, aangezien ik zo’n kleine versie van een film niet op m’n laptop ga bekijken) en de eerstvolgende keer van synchroniseren wordt deze weer van m’n iPod gehaald. Ik zou m’n iPod dus eigelijk als archief willen gebruiken, en iTunes slechts als gereedschap om de boel erop te zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?
    Er zijn hiernaast wel meer dingen in iTunes/iPod die ik anders verwacht en net jammer zijn. Ik ben beter gewend van Apple! Worden ze gemakzuchtig..?

Bijdrager
    B-Mac

Ik ben bang dat je te veel verwachtingen hebt gehad, je een beeld bij hoe het zou kunnen werken gemaakt en daar nu achtergekomen dat Apple het nét even iets anders heeft gedaan… Handmatig beheren van video’s kan niet in iTunes en die aparte folder voor muziekvideo’s bestaat i.d.d. niet.

Het spijt me, maar ik ben bang dat je het hier mee moet doen… Echter, niet treuren… dit werkt ook. Alleen net even iets anders dan jij voor ogen had.

Succes ermee en vooral: veel plezier met je iPod!

Bijdrager
    Jpunt

ok, dus geen tips, tricks of hacks? geen patenten die ik kan tekenen? jammer. Mijn laatste punt was misschien wel de belangrijkste. Wordt Apple gemakzuchtig? Apple is altijd #1 geweest als het gaat om gebruiksgemak, consequentie en logica, maar dit staat daar een stuk vandaan.
    Als je al meerdere library’s hebt, waarvan twee voor verschillende soorten video, kan het écht niet moeilijk zijn om dit voor muziekvideo’s ook te doen, of in ieder geval hier een optie voor te geven. Hetzelfde geldt voor het handmatig beheren. Als je het voor muziek kan, waarom niet voor video?
    Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ik hier de enige in ben. Hoe lossen jullie dit op? Laten jullie een stel films á 500mb in je iTunes verstoffen, omdat het onderweg wel eens leuk zou kunnen zijn? Heb je een gigantische mobiele opslagruimte, wordt je beperkt door wat je thuis hebt staan… Hoe fixen we dit?

Moderator
    unSOUND

Ik heb het als volgt gedaan:

Al mijn iPod films staan in een aparte map op een externe schijf. Ik bewaar ze wel, want stel dat mijn iPod kapot gaat of gejat wordt zou ik alles opnieuw moeten gaan omzetten…

Vervolgens heb ik in de map iTunes een extra map gemaakt genaamd “Movies”. Daar zet ik de films tijdelijk in. Ik zet dan in iTunes het automatisch kopiëren tijdelijk uit, en voeg dan de films toe. iTunes zal ze dan wel toevoegen aan de library, maar zonder de bestanden te kopiëren of verplaatsen.

Dan sync ik de iPod, en gaan de films naar de iPod.

Dan sluit ik iTunes, en haal ik de films uit de map “Movies”. Ik vervang ze vervolgens voor aliassen van de films. Aliassen nemen maar 4 kb per stuk in, en ze voorkomen dat iTunes bij de volgende sync gaat zeuren dat de bestanden ontbreken. Zolang je ze niet probeert te spelen in iTunes in ieder geval.

Bijdrager
    danielpunt

Mooie oplossing unSOUND. Inderdaad jammer dat het niet standaard kan, maar zo werkt het ook.:)

Bijdrager
    Jpunt

prima oplossing unsound! Ik heb alleen niet de behoefte om ze nog ergens te bewaren, aangezien ik 9 van de 10 keer een divx-cd-versie weg brand. Maar de alias in de movies-map lijkt prima te werken, bedankt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.