7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Films op iMac G3 350mHz?

Ik heb een iMac G3 350mHz met 384mb ram… als ik hier video op draai gaat het met droppende frames gepaard. Is dit puur een processor kwestie of is het beestje gebaat bij meer geheugen?
    Indien een processor kwestie, wat is dan de bodemgrens?

Moderator
    unSOUND

Het ligt er aan hoe de films gecodeerd zijn. De ene codering vergt meer CPU dan de andere…

Bijdrager
    Grisolda

Heb hier een paar avi’s die bij snelle beeldsequenties wat beginnen te stotteren…divx dus waarschijnlijk. Maar zou een geheugenboost hier al wonderen doen, of moet ik meer in kloksnelheden denken denk je?

Moderator
    unSOUND

Meer Ram kan wat helpen, maar AVI kan van alles zijn… of het helpt is niet echt te voorspellen, ik weet wel dat ik weinig problemen had op mijn G3 400 MHz, en die had 1 GB Ram. Maar ik codeer praktisch alles met de XviD codering… die vind ik erg prettig qua systeemeisen.

Bijdrager
    Grisolda

@ unsound
    Oke dank je. Ik zal eens wat geheugen bijprikken.
    Weet je misschien ook of VLC een optie heeft om video te bufferen zoals dat kan bij Mplayer? Enne… ik kan je codecs voor quicktime niet meer vinden… :oops: ….staan die nog ergens ter download?

edit: excuseer, ik ben weer eens wat te rap… ik heb de codecs op je site gevonden…top!

Bijdrager
    Len

Stel anders even met zekerheid vast of je CPU óf het minimale geheugen de bottleneck is.

Open het programma ‘Activiteitenweergave’, klik op de geheugen tab en speel de film af.
    Zodra je page-outs ziet verschijnen weet je zeker dat geheugen bijprikken helpt. Dit geeft namelijk aan dat je computer de langzame harde schijf gaat gebruiken bij gebrek aan snel geheugen.

Natuurlijk kan het nog veel simpeler:
    ”Do I need More Memory?” is een programma dat dit aangeeft en een schatting maakt over de hoeveelheid geheugen die je te kort komt.

Download “Do I need More Memory?”, sluit alle andere software of herstart de computer, open dit programma en speel een (haperend) filmpje af.

Bijdrager
    Grisolda

Bedankt voor de tips!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.