11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank N.

Films op Apple TV heeft onderbrekingen bij afspelen

Na veel moeite heb ik terug mijn Apple TV (1ste gen) aan iTunes kunnen koppelen. Hiervoor heb ik op een partitie mijn originele opstart CD van Snow Leopard kunnen intalleren en daarbij hoorde ook de iTunes die toentertijd actief was.

Mijn oude Apple TV wordt terug door iTunes herkend (in tegenstelling tot de nieuwere versies van iTunes).

Via mijn iTunes bib (op externe HDD) films gesynchroniseerd vanaf de iMac met een UTP naar de Apple TV. Er waren op dat moment geen andere programma’s in werking.

Daarna rechstreeks met een HDMI de ATV met de TV verbonden (dus geen streaming).

Tijdens het spelen van de film krijg ik voortdurend onderbrekingen in zowel beeld als geluid.

Iemand enig idee hoe dit op gelost kan worden? Upgrade naar een nieuwere versie van iTunes is geen optie aangezien de ATV dan weer niet meer herkend wordt.

Zou ATV Flash Silver een mogelijke oplossing kunnen zijn?

Dank u!

M.vr.gr,

Frank

Bijdrager
    Groentenboer

Wat voor films speel je af?

Misschien dat geheugen / cpu te licht zijn om de films vloeiend af te spelen.

AppleTV 1st gen: Max Resolution: 1280 x 720 @25fps / Anamorphic 1280 x 720 (960 x 720) @30fps

Bijdrager
    Frank N.

@ Groentenboer: dank je wel voor de reactie.

Heb de resolutie van mijn (Samsung) TV al terug gebracht naar 720. De omzetting van de film doe ik altijd via Handbrake met setting Universal maar ik durf op dit moment niet zeggen als ik hierbij ook aanpassingen gedaan heb aan de resolutie. Feit is wel dat ik films gedownload heb met hogere resolutie dan 720…

Bijdrager
    Q-collective

Dan is dat wellicht je probleem. Misschien tijd voor een nieuwe AppleTV? Of een andere oplossing? Die eerste generatie is echt niet meer bij de tijd.

Bijdrager
    Frank N.

Het rare, Q-collective, is dat hij het steeds prima gedaan heeft tot men met de nieuwere besturingssystemen begon en iTunes de ATV niet meer vond. Daarom op een nieuwe parititie terug in de tijd gegaan en het oude OS en bjjhorende iTunes geinstalleerd.

De ATV heeft relatief weinig uren op de teller omdat hij vaak enkel gebruikt werd tijdens vakanties. De reden ook waarom ik voorlopig niet wil overgaan tot aanschaf van een nieuwe generatie ATV.

Ga nog eens een test doen met een oudere serie of film te synchroniseren en te checken als zich hierbij dezelfde problemen voor doen.

Ben ook aan het opzoeken als ik de HDD opnieuw kan formateren en dat blijkt te kunnen. Via een IMG-bestand op een USB-stick zou het OS terug op de ATV gezet kunnen worden maar in de topic hierover was de uitleg te onduidelijk om het precieze verloop te weten (weet niet als het verlop van de installatie via de iMac gevolgd moet worden of via de TV en welke verbindingen ik moet gaan leggen (UTP tss iMAc en ATC, HDMI tss TV en ATV,…?)

Bijdrager
    Groentenboer

Ik denk dat het aanpassen van de TV resolutiesettings het probleem niet gaat verhelpen. M.i. gaat het om de resolutie van de bestanden die je afspeelt.

Wat je kan doen is de bestanden m.b.v. Handbrake omzetten naar een resolutie die de AppleTV wel aankan.

Bijdrager
    Frank N.

Ik ga zeker een aantal bestanden eens terug door Handbrake halen en daarbij zorg dragen, als je eerder aangaf, niet boven de 720 te gaan.

Bijdrager
    Frank N.

Ik heb gisteren DVD 1 van The Battle of Britain (om er zeker van te zijn dat het een film met lagere resolutie was) gesynchroniseerd en daarna laten afspelen: het zelfde resultaat als bij al de andere films of series. Onderbrekingen in geluid en video dus.

Voor dat ik de schijf opnieuw ga formateren (moet nog uitvlooien hoe het juiste gaat want een test opnieuw het OS te installeren via de USB toegang volgens de richtlijnen van een topic werkte niet) ga ik nog eens proberen een upgrade naar Mavericks (weet dat in dit OS mijn ATV nog herkend werd) te doen.

Bijdrager
    macconsultants

Mocht het formateren en herinstalleren lukken en het probleem zich aanhouden, dan is mijn vermoeden dat de schijf wellicht defect (aan het gaan) is. Ondanks de weinige draaiuren toch wel een bekend euvel na zovele jaren bij harde schijven.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap dat je een Apple TV in goede staat graag zo lang mogelijk in stand wil houden, maar ik zou mijn tijd er niet meer aan besteden.

Nu ben je een computer aan het aanpassen om samen te kunnen werken met een Apple TV, kijk je in mindere resolutie dan je TV aankan, en ben je veel tijd kwijt aan het converteren van bestanden.

Koop voor minder dan 4 tientjes een Google Chromecast, en stream probleemloos alles in Full HD naar je TV. Zonder geklooi met omzetten of rekening houden met compatibiliteit met iTunes.

Bijdrager
    Frank N.

Macconsultans en KarelWillem,

dank jullie voor de reactie. Ga check als de schijf nog OK is, zoniet kan ik de optie van KarelWillem onder de loep nemen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.