22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    ART-hur

Films met ondertiteling streamen naar Apple TV

Is het mogelijk om een gedownloade film (niet van iTunes) met extra ondertiteling (niet van iTunes) erbij te streamen naar Apple TV? Zonder Airplay mirroring…

Groeten

Arthur

Bijdrager
    KarelWillem

Absoluut ja.

Ik geniet al heel lang van de app Beamer, die ELK videoformaat + ondertiteling in HD streamt naar je Apple TV.

http://beamer-app.com

Bijdrager
    ART-hur

bedankt!

Bijdrager
    JJmac

Ik doe het met VLC.

Bijdrager
    KarelWillem

Kan je VLC dan Airplayen, zonder Airplay Mirroring? Nee toch?

Bijdrager
    JJmac

Je kan toch gewoon een film openen met VLC incl video ts, en als je airplay aanzet dan kun je dat toch gewoon bekijken op de tv.
    Nu heb ik het kastje net, maar misschien begrijp ik het niet goed.

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Ik heb momenteel een trial van beamer, werkt heel goed.
    Ik ga het waarschijnlijk aanschaffen.

Bijdrager
    azertyuiop

Ja maar het voordeel van Beamer is dat je gewoon de film in Beamer zelf sleept en dan start hij met afspelen dat is alles.

Dus je hoeft niet heel je scherm te streamen naar je Apple tv Beamer neemt enkel de film.

Mijn iMac en tv staan naast elkaar en via Airplay Mirroring moet je je iMac scherm aanlaten anders werkt het niet, dat is dus in mijn geval niet handig en bij Beamer heb je dat probleem niet.

Voordeel twee is dat je niet alles in iTunes hoeft te zetten.

Bijdrager
    JJmac

Je hoeft het ook niet in iTunes te zetten.
    Maar dat van Beamer is zeker interessant.

Bijdrager
    azertyuiop

In mijn geval wel zodat je via itunes naar je Apple tv kan streamen want via mirroring kan ik mijn scherm niet sluimeren en dat is niet handig.

Kan het misschien anders?

Bijdrager
    JJmac

Nee dat wil niet met VLC, het zou wel handig zijn om eens een goede up-to-date handleiding van de ATV.
    Want wat je er bij krijgt is wel heel mager.

Bijdrager
    ericmeuffels

Beamer werkt goed maar ………… die ondertitels. Ik heb veel films met ingebakken NL subs. Als ik die met VLC afspeel zet ik de ondertiteling aan door te kiezen voor: Video / Ondertitelspoor / Nummer 1 (Standaard staat dit nl. op Uitschakelen). Maar zo kan ik dus de film niet in Beamer slepen en dus heb ik geen ondertiteling.
    Wie heeft er een oplossing? Iets anders als Beamer misschien? Het omzetten van films en dan in iTunes vind ik veel te lang duren. Airplay werkt bij mij niet want de iMac is van 2009 en dus te oud daarvoor.

Bijdrager
    KarelWillem

Houd de menu-knop op de afstandsbediening van je Apple TV even ingedrukt.
    Je krijgt dan opties. Waaronder die om een ondertitel te kiezen, of aan/uit te zetten.

Dat werkt dus prima met Beamer. We doen niet anders.

Bijdrager
    ericmeuffels

Bedankt voor de reactie …. hoop gloorde maar helaas. Als ik op de MENU knop druk krijg ik op mijn TV de melding dat ik Thuisdeling moet inschakelen in iTunes ( maar die staat al aan anders werkt de zaak niet).
    Op mijn Mac stopt Beamer dan met afspelen en staat op pauze.
    Jammer maar misschien dat je nog iets weet?

Bijdrager
    KarelWillem

Foutje. Het is de ‘enter’-toets, of hoe dat ding ook mag heten.:)

De grote ronde knop in het midden dus.

Bijdrager
    ericmeuffels

Hoi KarelWillem, Thx again maar weer helaas. Die knop levert idd een keuze op maar wat ik daar ook kies (uit/automatisch/cc) …. géén ondertiteling.
    Grrrr.
    Ik ben ook met Airparrot aan het experimenteren …. daar heb ik weer geen geluid op de Tv.
    Misschien moet ik maar gewoon een moderne Mac kopen met Airplay ….:-)
    No way! Deze doet het nog veel te goed.
    Ik heb de jongens van Beamer een mail gestuurd, benieuwd wat daar uit komt.

Bijdrager
    KarelWillem

Het zou toch echt probleemloos moeten kunnen werken.

… heb je niet toevallig een oude firmware op je Apple TV?

Are subtitles supported?
    We’ve added support for both embedded subtitles and subtitle files in version 1.5. Supported formats are: SSA/ASS, SubRip (SRT), SubViewer and MicroDVD. Your Apple TV software needs to be updated to version 5.1 or later for subtitles to work.

http://beamer-app.com/support/

Maar lees ook dit nog even, op diezelfde pagina:
    The subtitles menu says ‘Automatic’ but I don’t see any subtitles?

Bijdrager
    Obliviant

jeetje.. wat een gedoe zeg..
    dit moet aan.. dat moet aan.. hiernaartoe slepen.. dan weer daar instellen

mens, maak het je makkelijk.. http://plex.tv

nuf said

Bijdrager
    KarelWillem

Hahahaha… Filmpje op Beamer, filmpje kijken.

Zo lastig is het inderdaad.

In tegenstelling tot de ‘wat gecompliceerde’ installatie-methode van Plex.
    Plex die nog nooit mijn films juist heeft kunnen rubriceren.
    Dramaseries die ‘Bassie en Adriaan’ werden e.d.

En wil je persé je films uit rubrieken en lijsten selecteren, dan hebben we altijd het onvolprezen Air Video nog.
    Wat mij betreft nog steeds zoveel fijner dan Plex (of XBMC).

Waar ik wel even bij wil zeggen, dat er gelukkig keus voldoende is.
    En je lekker moet gebruiken wat JIJ het fijnst vind.

Is dat Plex, dan is dat prima toch?

Bijdrager
    ericmeuffels

Leuk, al die reacties. Maar helaas heb ik het nog steeds niet voor mekaar met die ondertiteling. Moet wel nog wat dingen uitzoeken als bv. die eventueel verouderde firmware. Ga ik komende week doen. Wat betreft Plex: Ik heb even gekeken maar moet toch zeggen dat ik de woorden “maak het je gemakkelijk …. http://plex.tv” nou niet direct kan onderschrijven. Ik geloof direct dat het goed werkt als de zaak eenmaal geïnstalleerd is maar voor je zover bent is er heel wat werk aan de winkel lijkt me:-)
    En ik ga eens kijken wat de genoemde “onvolprezen” Air Video te bieden heeft.
    Blijf reageren ….. ooit komt het goed!

To be continued …..

Bijdrager
    ericmeuffels

Overigens hieronder de reactie (op mijn mail) van een van de makers van Beamer

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet dat ook niet echt. Ik heb dergelijke video’s (geloof ik) niet.

ericmeuffels op 22 maart 2014

…En ik ga eens kijken wat de genoemde “onvolprezen” Air Video te bieden heeft…

Misschien had ik wel even moeten verduidelijken dat dat een app voor een iPad, iPod touch of iPhone is.

Een soort Plex light, maar dan binnen 45 seconden geïnstalleerd.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.