21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    MeMeZu

Films kopen op Apple TV 1 gen??

Nu er films te koop zijn in de iTunes store zou het toch niet zo’n probleem moeten zijn om de Apple TV 1ste generatie hiervoor te patchen. Heeft iemand een idee of en hoe dat geregeld kan worden?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat kan ook gewoon. Als ik bij Movies kijk zie ik gewoon films te koop staan;).

Bijdrager
    Qmagic

Je kunt gewoon kopen (en huren) vanuit de appletv 1, alleen het zoeken naar films is heel erg lastig, je hebt alleen nog in je menu (bovenin) ‘Beste films’ staan. Daar zit nog een groot aandachtspuntje voor Apple.

update:
    ter verduidelijking ‘Beste Films’ zijn alleen hier zichtbaar op mijn ATV1, dus een heleboel films kan je nog niet vinden op de ATV1:

(plaatje is van de website van een ATV2, maar positie van ‘Beste films’ is het zelfde :sarcastic:

Bijdrager
    MeMeZu

Met een 2de generatie Apple TV zal dat zo zijn, maar bij de eerstee generatie Apple TV zie je alleen Trailers. De Menu items Top movies, Genres en search mist voor de Nederlandse iTunes store

Bijdrager
    ronaldbob

dat klopt, alleen maar trailers.

maar dan kun je de films in Itunes op de Imac zetten en daarna synchroniseren met de apple tv.? Bij mij
    bedraad aangesloten.

maar hoe zit het met nederlands ondertitelde films? Is maas heel erg karig

Bijdrager
    macbook-Jan

Op mijn Apple tv 1 zie ik bij de films wel de optie om te kopen en te huren.
    Heb er nog geen gekocht/gehuurd alleen even gekeken wat het aanbod was.
    Enige waar ik nog over twijfel is of er bij alle films die aangeboden wordt ondertiteling zit.

Ik zal van het weekeind eens een filmpje huren.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, er zit niet bij alle films ondertiteling.

Die worden specifiek vermeld, als dat wel het geval is.

Bijdrager
    MeMeZu

Het lijkt er op dat bij een aantal Apple tv’s van de eerste generatie wel de mogelijkheid bestaat om films te kopen of de Beste films te zien, terwijl dat bij anderen niet het geval is. Heeft iemand een beeld hoe dat zou kunnen komen? En natuurlijk hoe dit op te lossen is?

Bijdrager
    macpro

Zoals QMagic het beschrijft werkt het bij ons ook. Wel past getest op 1 AppleTV. Moet nog op de andere kijken hoe het daar gaat.

Bijdrager
    optroodt

Ik krijg ook alleen my movies en trailers te zien. Ik heb een eerste generatie AppleTV op software version 3.0.2. Als ik met mijn Amerikaanse account inlog zie ik wel de mogelijkheid om films te huren, maar met mijn Nederlandse account niet.

Bijdrager
    Maverick9898

Gek dat dat verschilt. Misschien JB? Ik heb ‘m niet gejailbreaked. Je kan natuurlijk wel gewoon kopen in iTunes op je computer. Daar zit wel gewoon een sectie in waar je kan kopen en huren. Ik neem aan dat je het daarna gewoon op je ATV kan kijken.

Bijdrager
    macpro

Nope. Heb het op een 2e AppleTV getest die wel een JB heeft. Maar daar zie ik ook alleen maar mijn eigen films en trailers.

Bijdrager
    MeMeZu

Kan het zijn dat er verschillende storefront IDs worden gebruikt. Bij mij is dat 143452

Bijdrager
    Maverick9898

Of per Apple ID ofzo?

Bijdrager
    Qmagic

Heeft iemand een ATV2?
    En werkt het film-menu daar toevallig wel volledig? Aangezien de ATV1 alleen ‘eigen films en trailers’ en bovenin een zeer beperkte selectie ‘beste films’ laat zien.
    De Ned. Store werkt nog steeds niet zoals de USA Store met films huren/kopen.
    Ik was even benieuwd of het nu aan de software (v.3.0.2) van ATV1 ligt of aan de Ned. Store van de ATV.

Bijdrager
    Maverick9898

Weet ik niet. Hoe werkt dat met een US-account? Want ik zie ook nergens ‘Search’ o.i.d. staan bij mij. Via Top Films kan je ook naar andere films die andere mensen ook gehuurd/gekocht hebben onderaan. Maar je kan toch ook gewoon kopen/huren op je Mac en dan kijken op je ATV?

Bijdrager
    Qmagic

Je hoeft geen USA account te hebben om te kijken (huren kan niet zonder account), maar je kan wel altijd kijken en zoeken in de USA store:
    je kunt als je de ATV op Algemeen -> iTunes Store -> Locatie: USA.
    Dan krijg je op de ATV1 het volgende scherm:

Klik je op populairste films zie je dit:

Tevens kan je via zoek functie alle films zoeken, en je kan zelfs per gerne scrollen.

Dit menu zie je niet op de ATV1 met de NL iTunes Store, dus zoeken is bijna niet te doen, terwijl er best een groot aanbod in iTunes begint te ontstaan. Vandaar mijn vraag of het op de ATV2 wel beter werkt in NL Store.

Je kunt inderdaad films via iTunes huren en dan via ATV afspelen alleen kan je namelijk niet alle films in HD huren in iTunes op je Mac, diverse films zijn namelijk alleen te huur in HD op een ATV of iPad. En mijn voorkeur is dan wel HD ipv SD als ik een filmpje wil huren.

Bijdrager
    Hostyle

Films huren op de ATV2 gaat goed, met uitzondering van de subtitles. Afgelopen weekend heb ik Battle for LA gehuurd in HD, hiervan was niet eens een andere versie beschikbaar. Voor sommige films zie je wel twee versies staan, zoals Suckerpunch. Ik heb echter niet bekeken of het verschil zit in HD of SD.

Het zoeken, huren en streamen ging gewoon goed. Ook pauzeren en opnieuw starten werkte perfect. Alleen werd de ondertiteling niet weergegeven. Moet ik hier nog iets anders voor instellen dan de optie in het instellingenmenu van de ATV2 zelf? Ik kon bij de film geen ander menu meer vinden voor ondertitelingsoptie zoals bij een normale DVD of Blu-Ray.

Bijdrager
    Qmagic

Ok, dan weet ik nu dat de ATV1 dus een update zou moeten krijgen (kans is klein denk ik).

In de ATV kan je ondertitels op Nederlands zetten bij Instellingen -> Audio en Video -> ondertitel taal.
    Maar er zijn veel films niet ondertiteld op dit moment. Er zijn wel soms 2 versies verkrijgbaar, waarvan 1 niet ondertiteld is en de andere versie waarbij NL ondertitels ingebrand zijn.
    Bij de film ‘The Green Hornet’ heb je 2 van die versies, maar dan is alleen de ondertitelde versie te huur en te koop en de niet ondertitelde versie is alleen te koop.
    De film ‘The black swan’ heeft meerdere talen ondertitels, dan wordt jouw setting in je ATV belangrijk.
    ‘Suckerpunch’ kan ik dus bijvoorbeeld op mijn ATV1 dus niet vinden (vanwege het menu dat ontbreekt), maar in iTunes zie ik dat er inderdaad 2 versies zijn waarvan 1 versie de ondertitels ingebrand zijn is en de andere geen ondertitels heeft.

Op mijn ATV1 kan ik bij film informatie niet zien of er ondertitels bij zitten, dat zie ik alleen bij iTunes op de Mac.

Bijdrager
    Hostyle

Aha… die instelling had ik op die wijze ingesteld, dus daar ligt het niet aan. De volgende keer moet ik dan maar een film uitzoeken met ingebrande ondertitels. Ik zal vanavond eens kijken of ik op de ATV2 wel die informatie kan vinden.

Overigens wel jammer dat Apple hier niet gewoon de menu-opties van DVD’s/Blu-Rays hanteert met de keuze voor meerdere ondertitels.

Bijdrager
    Qmagic

Wat mij opgevallen is: als de beschrijving (samenvatting) van de film in het Nederlands is, heb je ook NL ondertitels (of nederlands gesproken). Bij engelse beschrijving van de film zijn er geen ondertitels.
    Misschien heb je hier iets aan.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.