11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

films in Keynote

Als ik films in keynote afspeel, draait dat dan met QuickTime of met de mediaplayer zoals ik dat in het cmd-I menu van de film heb ingesteld bij “openen met”, bijv, VLC?

Of gebruikt keynote een “eigen” player?

En waar/hoe kan ik dat controleren?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    TheBigZ

Keynote gebruikt hetzelfde video-afspeel-framework als QuickTime.

Bijdrager
    OMT-fan

Dus is het QuickTime….!?

En overruled dus de instelling in de voorkeuren van het filmbestand?!!

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    TheBigZ

Keynote is een programma van Apple.

Het ligt voor de hand om de ‘eigen’ mediaplayer te gebruiken.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/keynote/tan63d61519a/mac

Bijdrager
    OMT-fan

Niet onlogisch natuurlijk maar hoe krijg ik zekerheid?

Bijdrager
    McPim

Hier bijvoorbeeld: “Opmerking: Video- en audiobestanden moeten een structuur hebben die door QuickTime op je Mac wordt ondersteund“. Een video in Keynote wordt niet geopend in een bepaalde player, dus in die zin heeft het ook niets met ‘overrulen’ van een instelling te maken zoals je eerder zegt. De video wordt door Keynote zelf afgespeeld, zie de eerste reactie van TheBigZ.

Waarom is het zo belangrijk om te weten, daar ben ik dan weer benieuwd naar 😉?

Bijdrager
    TheBigZ

OMT-fan op 1 januari 2020 om 15:01
    En overruled dus de instelling in de voorkeuren van het filmbestand?!!

Je kunt in macOS voor elk bestand opgeven met welk programma je het (standaard) wilt openen. Zo kun je instellen dat je een film met VLC wilt openen cq afspelen.

Op het moment dat je een filmpje ‘embed’ in een Keynote presentatie, geldt zo’n instelling niet meer. Vanaf dat moment is het filmpje een (logisch) onderdeel van het Keynote bestand, en wordt het aan het Keynote bestand gekoppelde programma (= Keynote) gebruikt om eea af te spelen.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik had in een film lipsynchroniteitsproblemen.

Het filmbestand stond default op VLC dus ik dacht e.e.a. met toets F en G het te verhelpen maar dat werkte niet.

In QT heb je geen mogelijkheid om dat te corrigeren.

Dus leek het geen VLC maar kon nergens vinden hoe het dan wel wordt afgespeeld.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    McPim

Aha! Dan kun je het bronbestand beter eerst fixen voordat je het in Keynote gebuikt. Daar zijn wel manieren voor (bijvoorbeeld FFmpeg met de -itsoffset of -async opties, zie Google).

Moderator
    Night

Maar als je even bij jezelf te rade gaat, is het ook wel logisch. Stel, je zegt in macOS dat een .png bestand standaard geopend moet worden in Voorvertoning i.p.v. in Photoshop. Als je dat bestand dan tóch (handmatig) opent in Photoshop, kun je alleen de functies van Photoshop gebruiken, niet bijvoorbeeld de crop-functie van Voorvertoning.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, duidelijk.

Ik gebruik Keynote om een “nette” playlist te maken van een serie films voor een filmavond.

Met dia’s etc als titelpag voor de films.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.