11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Films in iTunes naar andere harddisk?

Ik heb al mijn films in iTunes (toegevoegd met ALT ingedrukt) op een externe harddisk staan.

Nu ik er een nieuwe 2 TB harddisk bij heb, wil ik ze liever daarop hebben.
    Dan kan ik weer even vooruit.

Maar wat gebeurt als ik die hele film-map verplaats?
    Raakt iTunes dan de weg kwijt? Of is het dan een kwestie van opnieuw opstarten en presto!?

Oftewel; hoe doe ik dit het best?

Bijdrager
    nookie

Volgens mij gaat dat niet werken, iTunes is de koppeling kwijt naar de films.
    Dus dat worden uitroeptekens in de bieb.

Is het niet zo, dat als je dubbel klikt op een film/mp3 met een uitroepteken dat je een melding krijgt dat je deze kan op zoeken? Zo ja, dan heb ik het idee dat als je één film aanklikt en het juiste pad eraan geeft, iTunes zo slim is om dan meteen de rest ook weer te herkennen.

Bijdrager
    Maverick9898

Nookie heeft gelijk. Er komt een uitroepteken staan en dan kan je op Locate klikken, wijs je het bestand aan en klaar. Hij verandert dan gewoon het pad naar het bestand zeg maar. No problem. Want doe jij dan met Alt, KW? Die methode ken ik niet.

Bijdrager
    1984
    Maverick9898 op 16 september 2011

Want doe jij dan met Alt, KW? Die methode ken ik niet.

Ik denk de bibliotheek op zijn 2 tb schijf kiezen.

Bijdrager
    KarelWillem

Je voegt een film (of muzieknummer) toe, met ALT ingedrukt, als je niet wilt dat het naar iTunes wordt gekopieerd.

iTunes krijgt alleen de lokatie van de film door, verder niet.

Maar als ik nu die lokatie verander, dan…?

Voor de duidelijkheid:
    – Alle muziek staat op mijn interne harddisk in de map iTunes > Muziek (er in gekopieerd dus)
    – De films staan op een aparte externe harddisk, met alleen een verwijzing in iTunes

Ik ga het gewoon proberen:
    Eerst die 900 Gb naar de nieuwe harddisk, de oude afkoppelen, en dan zien wat iTunes doet.

Bijdrager
    1984
    KarelWillem op 16 september 2011

Maar als ik nu die lokatie verander, dan…?.

Ik heb een film uit de map Films verplaatst naar een andere locatie, in iTunes onder info staat netjes de nieuwe locatie.

Moderator
    unSOUND

Voorwaarde is volgens mij wel dat je de film verplaatst terwijl iTunes draait. Verplaats je iets terwijl iTunes niet actief is, dan veranderd de locatie niet mee.

Bijdrager
    KarelWillem

We zullen zien. Ik ben benieuwd.

Voorlopig is de iMac de eerste paar uur lekker aan het kopiëren.

Bijdrager
    iMad

Omdat je toch moet kopiëren, kopieer dan de hele map iTunes naar je externe schijf.
    Start iTunes eerst op met de ALT toets ingedrukt en dan kies de iTunes bibliotheek op de nieuwe externe schijf.
    Daarna selecteer je alle Films op je andere externe schijf en sleep ze in iTunes.
    Denk erom zonder ALT !!!
    Als de voorkeuren van iTunes niet zijn aangepast zet iTunes ze voor jouw op de nieuwe externe schijf in de juiste map.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Ik wil graag de muziek en de films gescheiden houden.

Dus dat is even geen optie.

Bijdrager
    KarelWillem

De hele film-map is naar de nieuwe harddisk verhuist.

De oude harddisk heb ik uitgeworpen.

iTunes is hierbij open blijven staan en werkte direct vanaf de nieuwe harddisk.

1 film leek de weg kwijt te zijn, die heb ik opnieuw aangewezen.

Verder draait alles dus probleemloos.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.