7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hans dorsman

Films op iPad importeren van sd kaart

Ik heb een iPad camera connection kit gekocht en kan nu prima foto’s importeren. Films worden echter niet ge├»mporteerd en zijn ook niet zichtbaar. Is hier een oplossing voor?
    De films zijn in AVCHD formaat.

Bijdrager
    KarelWillem

AVCHD wordt waarschijnlijk nier herkend door Foto’s.

Dus je zult het ergens anders mee moeten binnen halen.
    Zoiets als iFile of zo.

…wanneer ik filmpjes maak met de panasonic lumix DMC-TZ3 (fototoestel) worden deze automatisch ge├»mporteerd in iphoto, en kunnen ook zonder problemen afgespeeld worden. (deze .mov bestanden heben volgende codec : “Linear PCM, Photo – JPEG” en zijn 848×480 pixels groot)

…wanneer ik hetzelfde doe met de panasonic HDC-HS20 (hd video-camera), die AVCHD compressie gebruikt, werkt dit NIET, de bestanden verschijnen zelfs niet bij het inpluggen van het sd-kaartje

Bijdrager
    hans dorsman

Bij mij gaat het om een Panasonic TZ7.
    Ik kan ifile proben, maar dan zou ik wel van te voeren willen weten of het echt werkt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou het je niet kunnen vertellen helaas.

Dus Google maar eens wat in het rond.
    Je zal vast de enige niet zijn met een TZ7 en een iPad.

Lumix TZ7, CCK and the iPad

Zo lastig werkt dat Google niet toch?

Bijdrager
    hans dorsman

Hoi Karel Willem, daarvoor heb je ook dit soort forums. Dus maar op mjpeg zetten lijkt het, is wel groter, maar dan kunnen we het tenminste over zetten. Bedankt voor de link. Ik had overigens wat verder gezocht en op het forum van ifiles wordt gezegd dat de camera connection kit niet ondersteund wordt.

Bijdrager
    madcat

Ik heb zelf de panasonic TZ10, en heb het video formaat veranderd naar motion jpeg in hd. Het bestand wordt iets groter, maar kan wel gewoon door de iPad worden gelezen.

Bijdrager
    KarelWillem
    hans op 24 april 2011

… Ik had overigens wat verder gezocht en op het forum van ifiles wordt gezegd dat de camera connection kit niet ondersteund wordt…

Dat hij niet ondersteund wordt, wil niet zeggen dat het niet werkt.

Want alle geheugenkaarten worden gewoon keurig herkend binnen iFiles.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.