14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

FILMS-icon in Finder kwijt

Het is al velen eerder overkomen, mij ook zelfs, maar ik weet niet meer wat ook al weer de oplossing was en ik kan ‘m ook zo snel niet vinden. Daarom toch maar weer even een post.

Ik heb mijn Films-icoon (links in de Finder) per ongeluk in mijn prullenbak gegooid (onbegrijpelijk!!). Terugzetten maakt niet dat ik mijn film-icoon weer terug heb. Wat moest ik ook al weer doen om dat voor elkaar te krijgen?

Bijdrager
    Superfly

Sleep nu even een ander mapje erbij, ik had het dat daarna pas allebei de icoontjes verschenen!

Bijdrager
    dsm

een mapje waar bij slepen?? Rechts in de Finder of in de Films map?

:D

Bijdrager
    Zodiack

Wat bedoel je nou precies?
    Ben je icoontje van imovie in het dock kwijt of zo?
    Programma’s en folders kun je altijd vanuit de originele locatie naar het dock slepen.
    Origineel blijft behouden, in het dock komt automatisch een snelkoppeling (Oops = Windows) Nou ja, alias dan.

Bijdrager
    Superfly

1. Sleep het films icoontje (vanuit je account-map) naar de linkerbalk in de finder.

2. Sleep nog een map naar de linkerbalk in de finder.

3. Nu verschijnen ze allebei.

4. Haal nu de laatste weg.

5. Klaar!

Bijdrager
    dsm
    ”Zodiack”

Wat bedoel je nou precies?

Links in de Finder staat wel een mapje films maar niet meer “het” mapje met het film-icoontje erin, zoals ook het mapje muziek een eigen icoon heeft.

Bijdrager
    sedikit

Dit overkomt mij regelmatig met o.a. het Serialbox-icoon. Meestal na een schoonmaakbeurt met b.v. Onyx, of na het PRAM-zappen. De afdoende remedie is dan herstarten, het lege icoon weghalen(laten ontploffen) en dan het orginele icoon er weer in slepen.

Bijdrager
    dsm
    ”Superfly”

1. Sleep het films icoontje (vanuit je account-map) naar de linkerbalk in de finder.

Wat is de “account-map”??? :?

Bijdrager
    dsm
    ”sedikit”

Dit overkomt mij regelmatig met o.a. het Serialbox-icoon. Meestal na een schoonmaakbeurt met b.v. Onyx. De afdoende remedie is dan herstarten, het lege icoon weghalen(laten ontploffen) en dan het orginele icoon er weer in slepen.

Ik kan mijn originele icoon nergens meer vinden :sick:

Bijdrager
    sedikit

Typ de naam van dat bestand in je zoekfunctie, en zoek! Als je dan dat bestand op die manier terug vindt, en het heeft geen icoon meer, toch even herstarten. Is het icoon dan nog zoek(maar het bestand is er wel), dan zul je een nieuw icoon moeten maken. Maar dat is toch niet zo moeilijk?! Is je bestand helemaal zoek, ga dan met een programmmatje wat daarvoor geschikt is, op zoek naar “invisible”-files, en maak het dan zichtbaar.Een programmaatje wat ik af&toe darvoor gebruik is File Buddy. Je file kan onzichtbaar geworden zijn doordat je er een leesteken aan toegevoegd zou kunnen hebben, een apostrof(‘) of een punt b.v. Moet je weghalen.

Bijdrager
    Superfly

Macintosh HD, Gebruikers, (Jouw gebruikersnaam)

Bijdrager
    dsm
    ”Superfly”

Macintosh HD, Gebruikers, (Jouw gebruikersnaam)

Daar staat ie niet meer, daar staat alleen een “gewoon” blauw mapje genaamd films. Ik vrees dat ik het standaard icoontje heb weggegooid en daarna de prullenbak heb geleegd.

Ik ga later nog even naar de andere tips (o.a. file buddy) kijken, maar ik heb nu helaas verplichtingen en moet dus even dit wereldprobleem :D laten wachten.

Iedereen ondertussen ontzettend bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    dsm

Zegt een die-hard tegen een newbie:

”sedikit”

Is het icoon dan nog zoek(maar het bestand is er wel), dan zul je een nieuw icoon moeten maken. Maar dat is toch niet zo moeilijk?!.

Ik ben een ex-windows en dus Apple newbie (wel al een tijd en zeer overtuigd van de juistheid van die overstap), ik weet eerlijk gezegd niet op welke gemakkelijke oplossing je exact doelt.

:wink:

Bijdrager
    sedikit

-Kies een map met een bestaand icoon welke je ook voor je map zou willen gebruiken
    -selecteer die map(even aanclicken zodat het icoon donker wordt.
    -ga naar finder/menubalk/archief/toon info
    -click op het icoon in dat venstertje, zodat het eromheen een beetje blauw kleurt.
    -ga nu naar finder/menubalk/wijzig/kopieer
    -herhaal deze bovenstaand procedure, maar dan op je gewenste nieuwe map, maar click bij “wijzig” dan op “plak”
    -klaar: je te veranderen map heeft nu ook dat icoon.

Wil je een compleet nieuw icoon maken, dan zijn er vele programmaatjes daarvoor te vinden, zie versiontracker. Het allerbeste, het gebruiksvriendelijkste en het snelste programmaatje vind ik iCoco: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22696
    Zie verder PB

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.