16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    thueske

Films haperen op MBP 2,4 GHz

Hallo,

Ik heb een Mbp met een kloksnelheid van 2,4 Ghz en een geforce 8600m met 256 mb.
    Nu heb ik met verschillende formaten van films (avi, mkv …) dat het beeld geregeld blijft stilstaan terwijl het geluid verder loopt. Hierna komen er gekleurde blokjes verspreid over het scherm van de film waarna hij na een tijdje verder speelt.
    Dit gebeurd bij elke film wel om de 10 minuten terwijl VLC het enige programma is dat openstaat. Hiervan heb ik ook de laatste versie.
    Weet iemand waar dit aan ligt?

Bijdrager
    JM-Y

MBP hangt ook aan net spanning?

Bijdrager
    Donnie Darko

.

Probeer Plex eens, bij mij lopen de mkv’s veel beter dan met VLC.

Bijdrager
    bartje

Speel je je films soms via een netwerk af?

Moderator
    Night

Nee het ligt aan VLC. Ik heb er hier ook regelmatig last van (gelukkig niet om de 10 minuten, maar heel af en toe)
    Een oplossing is nog niet bekend. maar soms wil het helpen de preferences te deleten en de cache te legen.
    (in de 1.0.0 beta gebeurt het ook nog af en toe)

Ik hoop dat de 10.6 update verlichting brengt.

Je kunt evt ook Quicktime gebruiken voor films zonder ondertiteling.

Bijdrager
    tipex

Zoals donnie al zegt, geen vlc gebruiken maar plex, werkt perfect, zelfs op veel lichtere specs.

Bijdrager
    Brimme

om wat voor films gaat dit ? 1080p Mkvs?
    Bij mij spelen deze films vrijwel altijd goed af, op mijn mbp 2,4 4gb.

Bijdrager
    thueske

Ik speel de films gewoon af van men harde schijf en men mbp hangt aan de netspanning. Het gebeurt bij alle formaten zowat: 720p mkv, standaard avi films (die van 700mb), mkv’s van 720*516 pixels enz.
    Maar als ik het zo lees ligt het aan vlc, dan ga ik plex eens testen.
    Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    mr_ootez
    ”Night”

Nee het ligt aan VLC. Ik heb er hier ook regelmatig last van (gelukkig niet om de 10 minuten, maar heel af en toe)
    Een oplossing is nog niet bekend. maar soms wil het helpen de preferences te deleten en de cache te legen.
    (in de 1.0.0 beta gebeurt het ook nog af en toe)

Ik hoop dat de 10.6 update verlichting brengt.

Je kunt evt ook Quicktime gebruiken voor films zonder ondertiteling.

@night, Hoe bedoel je met Quicktime gebruiken zonder ondertiteling?
    Ik had laatst 2 de zelfde films gedownload. 1 met en 1 zonder ondertiteling.
    Maar die zonder ondertiteling was mooi zuiver beeld en die ander was niet zuiver.
    Heeft dit met quicktime te maken.

Bijdrager
    strigoi

Bij sommige 1080p bestanden hapert mijn 2.4-Ghz MBP 4GB ram 8600M 256MB ook wel eens in VLC, Plex daarentegen speelt alles vlekkeloos af. Quicktime is sowieso niet geschikt voor 1080p avi / mkv bestanden.

Bijdrager
    sven-
    ”strigoi”

Quicktime is sowieso niet geschikt voor 1080p avi / mkv bestanden.

Reinste flauwekul. Hangt volledig af van de gebruikte codering, bitrate e.d.
    Voor de meeste mensen is het gebruiken van de avc1decoder al een oplossing. Maar inderdaad, als je een slechte videokaart hebt, maar wel een krachtige CPU, dán is Plex / XBMC een betere keus.

Bijdrager
    mr_ootez

Welke player dan wel?

Bijdrager
    strigoi

@Sven nou mag ik toch wel verwachten van een 8600M dat deze vlekkeloos 1080p kan afspelen. Toch geeft VLC af en toe een kleine hapering en Quicktime (zal idd aan de codering liggen) nog met enige regelmaat.. Maar zelfs sommige movies trailers van Apple geven soms nog een lichte hapering in QT. Plex speelt alles vlekkeloos af.

Bijdrager
    sven-
    ”strigoi”

nou mag ik toch wel verwachten van een 8600M dat deze vlekkeloos 1080p kan afspelen

Nou, nee. Sowieso scoren nVidia kaarten wat minder goed dan ATI kaarten in Mac OS X applicaties, maar los daarvan kun je dat “vlekkeloos” afspelen niet verwachten van die kaart. Ik heb een 8800GT in mijn Mac Pro, die is een stuk beter dan jouw 8600M GT, maar toch heb ik bij een enkele film nog wel eens een hapering. Als je van QuickTime Player gebruik maakt voor het afspelen, gebruik dan de avc1decoder codec/component voor H.264 films en niet de standaard H.264 Apple codec.

Plex en XBMC maken gebruik van CPU decoding, zodat de videokaart (bijna) volledig wordt ontlast, en al het rekenwerk aan de CPU wordt overgelaten. Dit is handig, omdat de Core 2 Duo’s krachtige processoren zijn.

Bijdrager
    strigoi

Ik hoor altijd verschillende verhalen over de ondersteuning van Videokaarten in Mac OS X. Ik dacht dat Nvidia beter ondersteund werd dan Ati, gezien het feit dat alle computers standaard worden geleverd met Nvidia chips en de 8800GT momenteel nog beter presteert dan de Ati 4870 in Aps. Verder ben ik me bewust dat een 8800GT veel beter is dan de 8600M, toch is de 9400 onboard chip klaarblijkelijk in staat om HD materiaal af te spelen zonder glinches (zie quote Nvidia en ook uit eigen ervaring bij de nieuwe Mac Mini en nieuwe MBP). Maar mijn 8600M is minstens 2x zo snel als die onboard 9400 chip..
    Vermoed net als jij dat het eerder een Driver en/of Codec probleem is dan een probleem van de kaart zelf. In Windows speelt deze namelijk vlekkeloos HD materiaal af. Gelukkig is er voor Mac OS X nog zoiets als Plex, maar ik hoop dat Apple eindelijk eens een keer controle krijgt over de slechte Nvidia Drivers voor de oude en nieuwe Macbook Pro series. Een vriend van me heeft een Macbook Pro van de huidige generatie en de 9400 chip speelt 1080p in VLC vlekkeloos af, de 9600M zit vol glitches en haperend beeld (en in Quicktime Pro is het al helemaal hopeloos zonder codex).

About the GeForce 9400 GPU:
    The NVIDIA GeForce 9400, recently introduced with the Apple MacBook, MacBook Pro, and MacBook Air, is a single chip, high performance, highly integrated design that is ideal for notebooks and smaller computing devices. It features 16 processing cores that deliver a whopping 52 GFLOPs of processing power, making it the most powerful integrated GPU on the market today. GeForce 9400 delivers up to 5 times faster graphics performance than Intel Centrino 2, adds legendary GeForce application compatibility, and boosts photo and video editing productivity for popular applications like Adobe Photoshop CS4, Adobe Premier CS4, Cyberlink PowerDirector 8, Badaboom, and more. It also includes NVIDIA PureVideo HD technology which enables Atom-based PCs to play full-spec 1080p movies for the first time.

Bijdrager
    sven-
    ”strigoi”

Ik dacht dat Nvidia beter ondersteund werd dan Ati, gezien het feit dat alle computers standaard worden geleverd met Nvidia chips en de 8800GT momenteel nog beter presteert dan de Ati 4870 in Aps.

Ik heb deze resultaten ook gezien, en ik moet zeggen dat ze mij verbaasd hebben.

Als je namelijk kijkt naar deze test en resultaten dan scoort de HD3870 beter dan de 8800GT op Core Image gebied. Dan zou het logisch zijn dat de 4870 nóg beter is dan de 8800GT maar in de nieuwe Mac Pro geldt dat blijkbaar niet.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.