5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Beech

Films delen in iMovie

Als ik een film aanmaak in iMovie en op “Delen” klik, en dan iTunes klik wordt de film op 2 plaatsen weggezet:
    In de map Films/iMovie Sharing en in de iTunesbibliotheek. Zo stond er op een gegeven moment 200 GB in de map iMovie Sharing. Deze heb ik verplaatst naar een externe HD en mijn Apple TV werkt nog gewoon. Vervolgens heb ik een testfile gemaakt, gedeeld met iTunes en de map Films/iMovie Sharing is weer terug met nu het testfilmpje, en deze staat ook in mijn iTunesbibliotheek.
    Wat is het nut van die map Films/iMovie Sharing ?

Bijdrager
    Beech

Niemand heeft hier een antwoord op ?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Goed dat je dit hebt ontdekt! Ik was dus ook dubbele bestanden aan het wegschrijven zonder dat ik het in de gaten had. Ik heb het een en ander getest en uitgezocht.

Ik heb wel een reden gevonden alleen weet ik niet tot hoever dit klopt. De reden kan zijn dat iMovie dubbele bestanden exporteert voor gebruik in iTunes (dus ook AppleTV) en voor gebruik in iDVD en iWeb. De bestanden voor iTunes staan in de iTunes Movie map. Voor iDVD en iWeb staan ze dus in de iMovie Shared map. Het lijkt mij dat ze dit snel een keer aanpakken in een update omdat iWeb inmiddels niet meer bij het iLife pakket hoort. Het zou dus een overbodige luxe zijn om voor twee programma’s, twee grote videobestanden te bewaren.

Het kan hoe dan ook geen kwaad om één van de twee bestanden te verwijderen. Als het goed is zijn ze identiek (bij mij wel) en je brengt je project niet in gevaar want dat staat ergens anders op je harde schijf opgeslagen. Als je de bestanden uit de map iMovie Sharing verwijdert kan je de film gewoon via iTunes (dus ook via AppleTV) bekijken.

Pas na het legen van de prullenbak maak je pas echt de schijfruimte vrij.

Bijdrager
    Beech

OK, bedankt. Ik had ze verplaatst naar een externe HD. Dus daar kan ik ze verwijderen, want ik heb voldoende originelen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nou ja, als back-up staan ze daar zo slecht nog niet.;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.