23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    Frank Visser

Films converteren

Goedemiddag,

Zo nu en dan kijk ik lekker films vanuit bed vanaf mijn Apple tv via Netflix.
    Ook download ik nog wel is wat, ipv dat ik dit via vlc naar mijn tv moet mirroren via hdmi zou ik graag weten wat een handige tool is om films vanuit allerlei formaten te converteren zodat ze in itunes kunnen, en ze vanaf mijn Apple tv kan bereiken, mag zowel vanaf me itunes via de mac als iTunes server op mijn Nas. Je komt natuurlijk bestanden tegen als .avi, .mkv. .pub en weet ik wat allemaal, heb er weinig verstand van en dat is jammer.

Is hier een goed programma voor? Die ook als ondertiteling is meegeleverd dat die er bij geconverteerd kunnen worden?
    Wil best voor zo’n programma betalen tot op zekere hoogte, 10 – 30 euro is leuk, daarboven moet het wel echt heel top zijn!

Dank:)

Bijdrager
    KarelWillem

Als je een iPhone, iPod of iPad hebt is Air Playit een aanrader.

Kost niets, en speelt alles zonder problemen door naar je Apple TV, vanuit elke map die je in het programma hangt.

http://www.airplayit.com

Air Video is net zoiets. Iets mooier, maar dan ook niet gratis.

http://www.inmethod.com/

Zonder iDevice kun je ook nog de film starten in Beamer op je Mac.
    Ook geen conversie nodig. En na de start helemaal bedienbaar vanaf je Apple TV.

http://beamer-app.com

Bijdrager
    Frank Visser

@karelwillem,

Air Video heb ik inderdaad. Maar was ik niet zo fan van, die speelt lange na die alles af. En destijds in ieder geval kon die geen meerdere bestanden tegelijk lezen, nu is het opnieuw aanklikken van een volgens bestand voor de rest van de film niet erg. Maar ondertiteling dat er los bij zat kon die niet erbij lezen. Heb de betaalde versie, wellicht is dit tegenwoordig anders.

Heb een iPhone en iPad, wellicht dat dit een uitkomst is, vanavond zal ik dat eventjes bekijken. Kan vanaf mijn Apple spullen zo met een app in mijn Nas komen, hopelijk kan ik het dan mooi streamen.

Nadeel waar ik nu tegen aan loop is:
    Moet naar me Mac lopen, film starten via VLC, groot scherm aanvinken, audio spoor aanklikken, ondertiteling aanzetten, dan me toetsenbord mee naar me bed nemen. En kan ik zo af en toe op play/pauze drukken. Daarbij komt ook nog is dat het dan op mijn tv getoond word, maar ook op mijn mac, ondanks ik de helderheid van het scherm laag zet is dit nog wel goed zichtbaar. Niet super irritant, maar toch. Naast het feit dat het gemak weg is. Meestal ga ik een halfuurtje zitten om van alles te downloaden en op mijn server te zetten. Zodat ik genoeg films op voorraad heb, zou dus ideaal zijn als ik ze ook kan converteren als ik overdag weg ben. Maar als dat niet nodig is en kan het via mijn Apple tv verder bedienen, of via 1 van mijn apparaten is dat ook helemaal goed.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nog nooit iets in Air Video gehad wat niet afgespeeld kon worden.
    Ondertiteling (ook los) wordt probleemloos mee-gestreamd.

Wat bedoel je met meerdere bestanden voor één film?
    Ik heb nog nooit films gedownload o.i.d. die uit meerdere delen bestonden?

Bijdrager
    Frank Visser

Air video heb ik ongeveer een jaar geleden gebruikt, toen vond ik het allemaal maar magertjes. Wellicht is dat dus nu anders, vanavond even proberen, net als die andere app. Tegenwoordig zie ik steeds meer dat ik 1 .mkv of .iso aangeleverd krijg. Maar nog steeds en eerst helemaal zag je nog wel is dat een film uit 3-7 bestanden bestond. Welk bestandstype dat was weet ik even niet, ben niet thuis namelijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik Air Video al jaren. En dat ‘magertjes’ kan ik niet onderschrijven.

Het leest AVI, MKV, VIDEO_TS, noem maar op. Met en zonder ondertiteling.

En ik ben echt serieus nog nooit een film tegen gekomen die in delen opgesplitst was.
    Ze zullen er vast zijn. Maar de reden om die te downloaden kan alleen maar zijn om ze op bijvoorbeeld CD of DVD te kunnen branden (en wie doet dat nog).

Bijdrager
    Frank Visser

Misschien heb ik het dan altijd wel fout gedaan?
    even gekeken en, hebben het inderdaad over dezelfde app, hoe werkt dat werkt zal ik vanavond weer even uitzoeken.
    Dacht dat je ze eerst altijd in de app moest ‘laden’ maar volgens mij kan je ook programma op je mac zetten en dat je daar een map aangeeft en zo de video’s ziet die op je mac staan, nietwaar?

Trouwens, een grappig App’je dat me vriendin en ik al tijdje spelen. Wou het wel kopen voor ons, ik kocht het voor mijzelf 2,79 dacht ik. En wou daarna ‘Cadeau’ doen. Maar dan is de ‘Cadeau’ knop weg! Terwijl ik andere apps wel cadeau kan sturen? Weet jij hoe dit komt? Tevens weet ik niet of het echt zal lukken via ClickandBuy, hoor nog wel is dat je perse creditcard moet hebben, maar dat zie ik dan wel weer. Eerst dat ‘knopje’ even terug krijgen! Dacht eerst dat het lag omdat ik de app al gekocht had, maar nadat ik het verwijderd had kon het ook nog steeds niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Air Video:

Op je Mac draait Air Video Server.
    Daar kan je aangeven in welke map(pen) je film staan.

Op je iDevice draait Air Video.
    Daar kies je de films op je Mac, die je wilt streamen.

En nee, ik heb geen ervaring met de Cadeau-knop helaas.

Bijdrager
    Frank Visser

Ja, precies wat ik bedoelde. Dan kan ik het vanaf de app streamen naar mijn Apple tv?:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, helemaal. Zo werkt dat.

Bijdrager
    Nicci1964

Een app die ik hiervoor gebruik is iVI en verkrijgbaar in de App Store

iVi in de app store

Een eenvoudige app die je films naar het gewenste formaat omzet.
    Tevens kan er info ingesloten worden over de betreffende film.

Zelf gebruik ik iVI in combinatie met de iPad en ben tevreden met de kwaliteit.
    Via de AppleTV heb ik het niet geprobeerd omdat ik hiervoor een Dune media player gebruik.
    Met de Lite versie kun je dit (gratis ) makkelijk uit proberen

Bijdrager
    Frank Visser

Thanks Nicci!
    Als ik thuis ben eerst de gratis optie proberen, als dat niet werkt ga ik die app aanschaffen!:)

Bijdrager
    Frank Visser

App gedownload, eerste waar ik tegen aanloop is dat die .iso niet kan converteren:lol:

Bijdrager
    Frank Visser

@karelwillem

Hier een voorbeeld van een film in meerdere stukken:

Bijdrager
    JJmac

Dan maak je een map VIDEO_TS gooi daar de bestanden in.
    Voor het converteren gebruik ik Handbrake

Bijdrager
    KarelWillem

@KarelWillem

Hier een voorbeeld van een film in meerdere stukken:

Dat is dus inderdaad geen film in ‘meerdere stukken’.

Dat is een DVD-bestand. Dat hoort in een VIDEO_TS map te staan.
    En bijvoorbeeld Beamer speelt dat gewoon in één keer af.

Maar Air Video kan daar inderdaad niet fijn mee overweg.

Bijdrager
    mtersteege

Van iVI zijn er twee versies. Een kan geen dvd’s converteren en de andere wel. Ik zelf converteer zelden DVD’s en daar gebruik ik dan handbrake voor. Voor de rest zweer ik bij iVI.

Bijdrager
    Obi

Afspelen van de verschillende formaten op je mac kan met deze (gratis) spelers:

– VLC
    – mPlayerOSX
    – UMPlayer (kan bv ondertitels bij een film zoeken en gebruiken
    – Mplayer
    – Miro.

Wil je echter de verschillende video formaten omzetten naar een ‘Apple
    afspeelbaar’ formaat, dan zijn er ook wat gratis programma’s beschikbaar:

– Handbrake
    – Miro Video Converter
    – Smart Converter
    – Adapter
    – Ingebouwde Quicktime

Bijdrager
    KarelWillem

Zolang je geen VIDEO_TS gebruikt (en waarom zou je?), kun je dus ALLES zonder converteren met Air Video (of Air PlayIt) naar je Apple TV sturen.

Dan is het wel heel lief om 33 converters te noemen, maar echt nodig is het niet hè?!:)

Bijdrager
    Obi

De vraag van het topic was films converteren, ja dan is het onnodig om die vraag te beantwoorden.

Bijdrager
    Frank Visser

Jongens, iedereen heeft mij super geholpen. Of het meer inhoudelijk was of niet:)

@karelwillem

Had nog de oude air video, gister de nieuwe gekocht voor 2,70 en dat werkt perfect zeg! Gister al zo film gekeken, en hij streamt zelfs door als je de app afsluit, TOP programma, helemaal voor dat geld. Thanks! De films met meerdere bestanden zaten inderdaad in een ‘VIDEO_TS’ map, toch download ik regelmatig zulke bestanden. Maar dat is dan maar zo, Andere bestanden waarin ondertiteling zit ingebakken kan ik lekker via Air Video kijken, en waar losse subs bij zitten converteer ik nu met iVI. Zo’n Video TS map kan via beamer inderdaad, heb volgens mij via jou al eerder beamer geprobeerd. Maar dan zit ik weer dat ik vanaf me mac alles moet aansturen en dat zie ik (nog) niet zitten, zolang ik nog een iMac heb en geen macbook. Wel super bedankt voor alles!

@mtersteeg

.iso is eigelijk ook niet echt nodig om te converteren, dat speel ik nu af via de app. Toch bedankt:)

Bijdrager
    KarelWillem

Top. Ja, ik ben ook erg blij met Air Video en consorten. Erg handig.

De vraag van het topic was films converteren, ja dan is het onnodig om die vraag te beantwoorden.

Soms kan je ook even doorlezen, en aan de hand daarvan een beter alternatief proberen te vinden.:)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.