15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Marvp0wner

Films bekijken op Ipad

Hallo,
    Over een paar weken ga ik op vakantie. Ik zou dan graag Films willen kijken op mijn Ipad 3 (gejailbreakt). Op mijn Ipad zelf is te weinig ruimte beschikbaar voor de films die ik op mijn Ipad wil bekijken. Mijn films die ik wil bekijken zijn in totaal 27.9 gb groot. Met de formaten mkv & mp4. Allemaal 720p tot 1080p. Ik heb al geprobeerd ze te bekijken door een usb aan te sluiten op mijn ipad via een usb hub & camera connection kit. Waarbij ik ze vanaf ifile open met VLC / AVPlayerHD, maar het beeld hapert niet veel maar het hindert wel. Meestal wilt het bestand niet openen als ik het bestand open via ifile met vlc of AVPlayerHD. Ik kopieer dan het bestand naar de directory van VLC/AVPlayerHD zelf. Wat dus extreem lang duurt, dus dit is geen optie. Ik wil ze bekijken in een vliegtuig, dus streamen is ook geen optie. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Noem me opties. Alvast bedankt voor de moeite. Misschien dat er een externe hard drive bestaat die de ipad support (legaal) , dus waarbij je geen camera connection kit nodig hebt? dus met een 30 pin connector?

Mvg,
    Marvp0wner

Bijdrager
    TheBigZ
    Marvp0wner op 23 juli 2013

Ik wil ze bekijken in een vliegtuig, dus streamen is ook geen optie. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Noem me opties.

Films omzetten met handbrake naar iPad formaat.

Sleutelbeheerder
    Night

Yep. Handbrake. De enige, handige methode. Kies dan wel de juiste preset. Desgewenst ook de NL ondertitel selecteren (of aparte .SRT toevoegen).

Bijdrager
    berkayjobss

ik kijk altijd films via piratebay

Bijdrager
    Marvp0wner

Met Handbrake was ik in het verleden al een probleem tegengekomen. Ik heb met handbrake geprobeerd om ondertiteling (.srt) in de film te branden. Maar als resultaat kreeg ik de tweede regel tekst in de ondertiteling, maar dan constant. Ik zal het nog een keer proberen. Ik dank jullie zeer. Het enige wat mij dwars zit is dat er qualiteit van de film afgaat bij het converteren. Waarschijnlijk niet voor de oog merkbaar. Knip0020 ook bedankt

Bijdrager
    JohnLokerse

Volgens mij heeft HandBrake één nadeel en dat is dat je maar één film tegelijk kan converteren (hiermee bedoel ik dat er geen queue is).

HandBrakeBatch kan dat wel.

Bijdrager
    JohnnyB

Je kan het beste de srt er los inzetten met behulp van Subler nadat je de film geconverteerd hebt met Handbrake. Bovendien kan Handbrake dus inderdaad maar één film tegelijk converteren, maar heeft Handbrake wel een queue.

Bijdrager
    Qmagic

@ JohnLokerse
    Handbrake heeft zeker wel een queue optie.

Bijdrager
    desafiadore

Ik heb zelf een harde schijf met WIFI gekocht, deze wordt opgenomen in
    je netwerk of werkt ‘stand alone met je iPad.
    Op de iPad installeer je een APP en dan werkt het al.
    Mijn iPad (niet ge-jaibreaked) laat ik via de APP
    ‘Oplayer’ verbinden met de disk en films spelen prima af.

http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/harde-schijven-opslag/harde-schijven-opslag/buffalo-ministation-air-(hdw-p500u3)-wifi-harde-schijf-500gb/C31_6FB_6FB_747719/

Bijdrager
    MouseMighty

Mooi voor je maar totaal geen oplossing voor de topicstarter. “Ik wil ze bekijken in een vliegtuig, dus streamen is ook geen optie.”

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is i.d.d. heel mooi MouseMighty.

Vooral als je weet waar je over praat.

De harddisk (met eigen accu) maakt een eigen WiFi netwerk aan.
    Dus… is ook in het vliegtuig uitstekend te gebruiken. Dus… is streamen zeker een goede optie.

Bijdrager
    Marvp0wner

KarelWillem

Helaas mag je geen Wifi netwerk uitzenden in een vliegtuig. Dit kan mogelijk storing in de cockpit veroorzaken wat niet veilig is voor het vliegtuig. Dit geldt voor alle signalen vandaar dat de mobiele telefoons in het vliegtuig op ‘vliegtuigstand’ moeten.

Voor alle mensen die willen weten hoe ik films ben gaan kijken op mijn Ipad in het vliegtuig.
    Ik heb de ondertiteling in de films gebrand. De films heb ik op een map in de sd-kaart gezet. Je moet een map aanmaken met de naam ‘DCIM’. Hierdoor denkt de iPad dat het een camera is, waardoor je de films kunt importeren via de ‘camera connection kit’. Je moet tevens de naam van de film bestanden wijzigen zodat de iPad de bestanden herkent. Je zult even zelf moeten googlen naar welke naam je het moet wijzigen.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

Bijdrager
    desafiadore
    MouseMighty op 11 september 2013

Mooi voor je maar totaal geen oplossing voor de topicstarter. “Ik wil ze bekijken in een vliegtuig, dus streamen is ook geen optie.”

Hoi,

De iPad verbind in dit geval met die wifi-harde schijf, niet met een router. Dit is overal te gebruiken.

Maar zoals ook gemeld, wifi in een vliegtuig mag niet (ook niet indien eenmaal opgestegen?).
    Dus de camera connection kit met (grote) SD kaart zou nog een oplossing kunnen zijn.

Bijdrager
    Schrijnie

Wifi in een vliegtuig mag tegenwoordig wel, dat hele idee van storing is achterhaald. Nog even en iedere maatschappij heeft het.

http://www.digitaleconomics.nl/2013/09/13/eindelijk-wifi-in-het-vliegtuig/

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.