6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    mgeijtenbeek

Filmrol weg op iPhone 6s

Hallo!

Sinds enige tijd heb ik geen filmrol meer op m’n iPhone.
    De foto’s slaat die gewoon op, onder het tabje foto’s.
    Maar niet meer in een album genaamd filmrol.

Daardoor kan ik bijvoorbeeld geen foto’s in mails importeren.
    Snapt iemand hoe dit kan?

In de Vodafone en een Apple winkel snapten ze er niks van.
    Misschien goed om te weten dat ik nog een iPhone heb onder hetzelfde account.

Ik hoop dat iemand kan helpen.
    Dank!

Bijdrager
    Beech

Ik begrijp je probleem niet. Je kunt elke foto in Foto’s mailen, Whatsappen, enz. En je kunt elke fotobijlage in een email opslaan in een zelfgekozen album. Maak een album “Filmrol” aan. Maar nogmaals, filmrol is er bij iOS 8 al uit gegaan.

Bijdrager
    mgeijtenbeek

Dag Beech. Al mijn foto’s worden niet meer in albums opgeslagen. Wat als gevolg heeft dat als ik via de mail-app een foto wil bijvoegen in een mailtje, er staat dat ik helemaal geen foto’s op mijn toestel heb staan. Dat is het probleem. Snap je het zo?

Als het goed is moeten alle foto’s die je maakt in een filmrol/foto-album terecht komen onder je albums.

Bijdrager
    Joid

Welke iOS versie is het? En hoe heb je de laatste keer je iPhone geüpdatet? Via iTunes of toestel zelf (OTA)?

Bijdrager
    Kristof Vantorre

Bij IOS 11 zit er wel nog een filmrol hoor, foto’s app openen en onderaan rechts op albums drukken en dan zie je normaal de filmrol staan.

Bijdrager
    Raf.be

Vermoedelijk heb je “iCloud fotobibliotheek” aangezet, alle foto’s die je maakt worden dan automatisch naar iCloud opgeladen, en gedistribueerd naar al je andere toestellen (Macs / iPhones / iPads).

Wanneer je “iCloud fotobibliotheek” aanzet, heb je inderdaad geen filmrol meer. Zie voor meer info hier: https://support.apple.com/nl-be/HT204570

Citaat:

Wat is er gebeurd met het album Filmrol op mijn iOS-apparaat?

Wanneer u iCloud-fotobibliotheek inschakelt, wordt het album Filmrol vervangen door het album ‘Alle foto’s’. Het album ‘Alle foto’s’ geeft u dezelfde compacte weergave, maar nu zijn alle foto’s en video’s georganiseerd op de datum waarop u ze hebt toegevoegd.

ps: wel vreemd dat ze dit niet wisten bij je Apple winkel, is al minstens sinds iOS 10 zo …

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.