17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    coroosje

filmpjes van iPhone 5 naar iPhoto op imac: hoe?

De filmpjes op mijn iPhone 5 krijg ik niet op mijn iMac. iPhoto herkent alleen mijn foto’s en via iTunes zie ik ook geen filmpjes.

Bijdrager
    knippie
    Bijdrager
    coroosje

vind het wel apart dat ik een app moet aanschaffen om gewoon een filmpje over te zetten… ‘vroeger’ deed ie dat gewoon gelijk met de foto’s toch?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    jopie213

mij lukt dit gewoon met een usb kabeltje

Bijdrager
    valentijn12

Dit zou iphoto toch gewoon moeten doen? Anders eventueel via dropbox oid?

Bijdrager
    coroosje

Ik heb de telefoon met een usb-kabel aan m’n imac zitten en hij geeft in iphoto aan dat alle foto’s zijn ge├»mporteerd. Ik kan gewoon niet bij de video’s.

Bijdrager
    Beech

En als je kijkt in iMovie ?

Bijdrager
    coroosje

imovie heb ik nog nooit gebruikt/geopend… heb ik nu gedaan en die is helemaal leeg

Bijdrager
    coroosje

hmm vreemd, nu kan ik imovie filmpjes importeren uit iphoto die ik niet zie als ik in iphoto de betreffende gebeurtenis bekijk. ga ze nu maar importeren in imovie

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt de MOV filmpjes op je iPhone ook importeren naar je Mac met Foto Lader.

Bijdrager
    coroosje

foto lader? Ik gebruik gewoon een usb-kabel om de foto’s uit een telefoon of camera te importeren. Dat lukt altijd, maar nu neem ie dus niet mijn filmpjes mee..

Bijdrager
    azertyuiop

Als je gewoon fotolader gebruikt kan je daar ook je filmpjes selecteren en ervoor kiezen ze rechtstreeks in iPhoto te importeren.

Bijdrager
    Beech

Bij mij heten de filmpjes op de iPod ook foto’s, maar je ziet een filmcamera in het beeld en ze worden keurig geladen. Alsje dan vervolgens iMovie opent kun je ze allemaal zien (en bewerken).

Bijdrager
    BettyBoo

Beech zegt ’t goed, maar je kan ze ook gewoon in iPhoto aanklikken en afspelen.
    Vaak zie je 2 dezelfde foto’s staan, een ervan heeft een klein camera-symbooltje onderin.Dat is het filmpje.

Bewerken idd in iMovie

Bijdrager
    TheBigZ
    coroosje op 20 oktober 2013

foto lader?

Ja dat is een programma dat standaard op je Mac staat. Start het maar eens op, en sluit je iPhone aan op je Mac met een USB kabel.

Bijdrager
    MacMartino

Coroosje,
    Het standaard aanwezige programma ‘Voorvertoning’ biedt de mogelijkheid om foto’s van je camera binnen te halen (en nog veel meer, zoals scanners aansturen etc.). Maar in principe doet iPhoto dit ook, tenzij je een rare bestandsindeling hebt. Mocht het niet naar wens werken, volg dan de standaard Mac methode; sluit alle programma’s, draai software-update en herstart je computer. Daarna werkt het ongetwijfeld weer!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.