19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    capoditutticapi

filmpjes haperen

hoi apple freaks :sarcastic:

weet iemand wat je er aan kan doen

met haperende filmps en clips ?

Bijdrager
    iMad

ja

Bijdrager
    capoditutticapi

@iMad

kan je het me ook vertelen hoe het te verhelpen is dan ?

gedownloade films en clips lopen elke keer paar sec vast

Bijdrager
    iMad

Capo…….

Echt zul je toch meer informatie moeten geven, wat betreft het probleem.
    De informatie die je nu geeft kan ik natuurlijk weinig mee!!!

Bijdrager
    Pieterr

Precies:

Wat heb je voor Mac?
    Welk programma gebruik je om je filmpjes af te spelen?
    Wat zijn het voor filmpjes (codec, resolutie, bitrate)?
    Etc.

Bijdrager
    capoditutticapi

ik heb een macbook pro 13 inch 2,4-ghz

en het zijn voornamelijk wmv avi bestanden

ze worden afgespeeld met quiktime player

formaat van de film clips zijn meestal 1080p 720p maar dat zal toch niet uitmaken voor een mac ?:sarcastic:

Bijdrager
    1984

Gebruik je Flip4Mac …?

Bijdrager
    capoditutticapi

ja flip 4 mac staat als standaard aan gevinkt

het zijn aleen gedownloade films en geen films als youtube

Moderator
    unSOUND

Of ze stotteren hangt met name af welke plugins je gebruikt, en welke versie van QuickTime… De nieuwere versies van zowel QuickTime als een aantal plugins zorgen wel vaker voor een haperend beeld. Mede daarom draai ik nog bewust een oudere versie.

WMV bestanden hebben al geruime tijd een probleem met haperen, ben al een paar maanden met Flip4Mac aan het mailen over de oplossing, maar die is er nog steeds niet. VLC speelt ze vaak wel goed.

Bijdrager
    capoditutticapi

@unSOUND

bedankt voor deze tip !!

ik heb nu vlc player 0.9.9 gedownload en hij loopt zuiver met de films en clips

topper:lol:

Moderator
    unSOUND

Versie 1.1.5 werkt bij mij ook goed, versie 1.1.7 weer niet. Blijft raar met die updates, nieuwer is nog steeds niet altijd beter.

Bijdrager
    1984

Ik gebruik VLC alleen als iets anders het niet wil openen, en met de laatste versie 1.1.8 ervaar ik geen problemen

Bijdrager
    iMad

In de Appstore is nu MPlayerX

Na instellen van de Cache size for stream 20000 geen last van vertragingen…..

Misschien een goede vervanger voor VLC, speelt bijna alles af.

Moderator
    unSOUND

Het is gewoon een andere skin over dezelfde ffmpeg, dus wat dat betreft voegt het weinig toe. En de cache kun je ook in VLC aanpassen.

Bijdrager
    iMad

Yep
    Maar je mag het wel proberen?
    Misschien cache instellen Vlc misschien oplossing?
    Maar misschien ook niet?
    Zou ik dan eerst moeten testen?
    Misschien wel, of niet?

Misschien?

Bijdrager
    Pieterr

Als je problemen in VLC hebt met afspelen, probeer dan ook de bekende “Skip the loop filter for H.264 decoding”.

Zie http://www.onemorething.nl/community/topic/vlc-hangt-tijdens-film

Go to Tools > Preferences
    In the lower left of the box click the checkbox “Show settings – All”
    Then go to Input & Codecs > Other Codecs > FFmpeg and look for the option called “Skip the loop filter for H.264 decoding”
    Change it from “none” to “all”
    Restart VLC

Moderator
    unSOUND
    iMad op 10 april 2011

Maar je mag het wel proberen?

Natuurlijk, maar ik ben nooit een voorstander geweest van het idee om bij ieder probleem wat je tegen komt maar over te gaan op een ander programma. Want dan worden problemen nooit opgelost, enkel ontlopen.

Bijdrager
    Pieterr

Het maken van een videoafspeler die zo’n beetje alle formaten (codecs) kan afspelen is een niet-triviale onderneming. Verreweg de meeste beschikbare spelers maken gebruik van de ffmpeg bibliotheek. Ze zien er misschien wel anders uit (GUI) maar onder de motorkap draait dezelfde motor. Uiteraard kan de versie van de motor nog verschillen, waardoor bepaalde bugs/beperkingen soms wel in de ene, en niet in een andere speler aanwezig zijn. Spelers die regelmatig updates uitbrengen (zoals VLC) nemen doorgaans ook recente versies van ffmpeg mee.

Moderator
    unSOUND

Wat betreft het loop-filter, dat heeft dus enkel effect op H.264 films. De TS heeft het echter over AVI en WMV bestanden, daar heeft dat geen invloed op. Maar ze lijken dus al goed te spelen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.