5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Zeezicht

Filmpje verdwenen?

Na het overbrengen van een paar filmpjes van de iPhone naar de MBP kon ik de filmpjes niet vinden in iPhoto. Via Spotlight zag ik de naam van deze map:

Geen idee hoe de filmpjes daar zijn gekomen. Via laatste import heb ik de filmpjes gered. Uit de aangegeven map kon ik ze niet redden. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Bijdrager
    Beech

Logisch dat filmpje in “Laatste import” staat. Vervolgens kun je er een gebeurtenis aan geven en/of in een Album opslaan. Als je iMovie opent zie je het filmpje bij iPhoto movies. Kortom, genoeg mogelijkheden om het filmpje te vinden en te exporteren. Als iPhoto en iMovie goed functioneren hoef je niet in Finder op zoek te gaan.

Bijdrager
    Zeezicht

Standaard worden ge├»mporteerde foto’s en films in een gebeurtenis geplaatst. Daarom zocht ik daar, maar kon ze niet vinden. Als ik direct na de import opnieuw zou hebben ge├»mporteerd zou ik mijn filmpjes niet hebben kunnen vinden. Mijn vraag gaat vooral over de plaats in de submapjes Masters en nog dieper, naar nadere mapjes. Ik ken dit niet en vroeg me af of iemand hiervoor een verklaring heeft.

Bijdrager
    GoeieDag

Die plaats is helemaal niet van belang. Wel van belang is waar ze in de iPhoto interface zelf staan. Misschien beter even zoeken in iPhoto zelf? Want zijn ze per ongeluk in een bepaalde gebeurtenis terecht genomen, of een verkeerde datum, waardoor ie een eind terug staat?

Bijdrager
    Zeezicht

Ok. Dank

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.