19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

Filmpje rippen op web (voorkomen)

Hallo,

Weet iemand mij wellicht te vertellen hoe ik een filmpje online kan plaatsen op zo’n manier dat hij er niet afgehaald kan worden?

je zal het met screencapture altijd wel kunnen doen, maar ik bedoel dus echt opslaan van het filpmje als bestand.

Bij voorbaat dank ik u!

(iemand vertelde mij dat een flash filmpje moeilijk te rippen is, maar de site waar het beeld op moet is niet flash…)

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    1234

oke…

en nu?

moet misschien vermelden dat ik de film niet heb gezien.. iets met Hacken dus..

Bijdrager
    Pieterr

Ik bedoel eigenlijk te zeggen: vergeet het. zet het uit je hoofd. wees blij dat mensen het filmpje ├╝berhaupt willen zien, laat staan dat ze het willen downloaden.

Bijdrager
    1234

Is het verzoek van een klant.

Anders gevraagd: wat zou de lastigste manier zijn om een filpmje van een site te hlen en is mijn bericht over flash ook maar enigszins juist?

Iig bedankt, je bent er wel altijd lekker snel bij Pieters!

Bijdrager
    MrAcid

Het maakt niks uit of de site waar het filmpje op staat in flash is of niet. Je kunt ook gewoon alleen flashspeler toevoegen (zie Youtube, Vimeo, Revver, Dumpert, enz.).

Met Flash is het “lastiger” te rippen voor de gemiddelde bezoeker, echter voor een beetje hobbyist is het natuurlijk geen probleem. Maar dat hou je altijd.

Er zijn genoeg gratis flash video spelers te vinden die je hierbij kunnen helpen. Succes!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Alles wat je kan downloaden is op een of andere manier te rippen. Ook flash dus. Sterker nog, flash kan je heel goed rippen met de juiste plug-ins. Van Youtube, dumpert, myspace etc kan ik gewoon rippen wat ik wil en dat zonder verlies van kwaliteit. Stel je klant gerust en geef als voorbeeld dat zelfs de mooiste films en reclames van de tv gewoon opgenomen kunnen worden en iedereen zich daarbij neerlegt. Hetzelfde gaat op voor beeld en geluid..

Bijdrager
    1234

Oke, duidelijk. Jammer de Bammer, gewoon je filmpje erop kletsen dus!

Dank allen!

Bijdrager
    ieperlingetje

Zet anders gewoon een logo ofzo in het filmpje? Dan gaan ze er ook niet zo rap mee lopen op andere website’s.

Bijdrager
    Undaunted
    ”timmyboy”

oke…

en nu?

moet misschien vermelden dat ik de film niet heb gezien.. iets met Hacken dus..

Pieterr maakte natuurlijk een geintje, maar offtopic wou ik nog even zeggen: “The Matrix” moet je toch echt gezien hebben! Top film!

Bijdrager
    Yordi

Je kan het filmpje in flash omzetten en er volgens een code aan meegeven dat deze alleen afgespeeld kan worden vanaf een bepaalde host. Als iemand het filmpje zou downloaden dan is het onbruikbaar. (Het bestand moet je vervolgens natuurlijk ook beveiligen).

Uiteraard is alles te kraken maar bovenstaande zal voor de gemiddelde hobbyfreak zeer lastig zijn.

Bijdrager
    sven-

Een manier is zoals Apple haar Keynotes online zet. Dan bekijk je het via een stream, en dat is niet zo makkelijk te downloaden, althans, ik zou niet weten hoe..

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

Een manier is zoals Apple haar Keynotes online zet. Dan bekijk je het via een stream, en dat is niet zo makkelijk te downloaden, althans, ik zou niet weten hoe..

Dat is gewoon een QuickTime bestand waar weer een referentie naar een aantal andere bestanden in staan. Als je de link opent in een programma als VLC kun je zien welke bestanden gebruikt worden en kun je ze afzonderlijk downloaden.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je hebt screencapture programma’s die echt alles kunnen opnemen. En wat betreft flash, mp3 of de rest, bekijk het onderste filmpje van deze link maar eens. Gemak dient de mensch;)

http://www.perian.org/#watch

Bijdrager
    sven-

Klopt, maar als je het origineel wilt zonder kwaliteitsverlies is dat geen optie natuurlijk.

Bijdrager
    appletick

Half on-topic, half off-topic; hoe zit dat met foto’s (of afbeeldingen).
    Tegenwoordig kun je op bijvoorbeeld marktplaats een advertentiefoto niet meer copy-pasten. Hoe werkt dat dan precies?

Bijdrager
    sanius

Ik wist niet dat je dat kon doen! Zal wel een javascriptje achterzitten…
    Is trouwens vrij makkelijk te rippen hoor…

on-topic:
    Zorg voor een watermerk en laat het filmpje idd streamen vanaf de server. Dat zal het moeilijkst worden om te rippen. Helemaal beveiligen wordt een stuk lastiger…

Bijdrager
    sidartha
    ”appletick”

Half on-topic, half off-topic; hoe zit dat met foto’s (of afbeeldingen).
    Tegenwoordig kun je op bijvoorbeeld marktplaats een advertentiefoto niet meer copy-pasten. Hoe werkt dat dan precies?

”sanius”

Ik wist niet dat je dat kon doen! Zal wel een javascriptje achterzitten…
    Is trouwens vrij makkelijk te rippen hoor…

Inderdaad javascript, een scriptje zoals dit , en zoals sanius laat zien totaal overbodig en tevens een behoorlijk vervuiling van je code. (Voor zover dat dat eigenlijk iemand nog interesseert : -))

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”sven-“

als je het origineel wilt zonder kwaliteitsverlies…

Volgens mij is dat niet het punt van de discussie toch?!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.