13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    TurkishDelight

Filmpje op site wil niet afspelen in OSX?

Kan iemand anders in Safari checken of dit filmpje afspeelt.. Bij mij lukt het namelijk niet.. Volgens mij is het Flash, en ik heb wel de laatste Flash geinstalleerd.. maar er gebeurt niets, ik zie alleen een zwart schermpje, en er wordt ook niets geladen, gestreamd of wat dan ook..
    http://www.sporx.com/video/tv.php?frm_id=5984
    Op Windows kon ik deze filmpjes wel afspelen..

Bijdrager
    KingAchille

Ik krijg de volgende mededeling:

Safari kan de internetplugin niet vinden.

De pagina ‘SporxTV’ bevat materiaal met het MIME-type ‘application/x-olebject’. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.

Raar…
    Mvg,

Bijdrager
    sedikit

Met safari: alleen zwart schermpje
    Met Firefox: alleen wit schermpje
    Conclusie; het ligt aan de site

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”sedikit”

hij speelt wel af in Windows..

Bijdrager
    sedikit
    ”TurkishDelight”
    ”sedikit”

hij speelt wel af in Windows..

Dan kan het tòch aan de site liggen. Omdat ze kennelijk geen rekening houden met Apple-gebruikers!

Bijdrager
    ivan92

ze gebruiken een wmv bestand en die kan alleen op windows pc’s gelezen worden. en daarom kunnen safari en firefox(op niet windows machines) het bestand niet afspelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is dan ook weer een beetje onzin wat je daar roept.

Er staat toch echt een Windows Media Player op mijn Mac en via Flip4Mac opent die zooi normaal gewoon in QuickTime.

Daar kan (mag) het dus niet aan liggen.

Bijdrager
    TurkishDelight

flip4mac opent het helaas ook niet

Bijdrager
    Steff

Neem de plugin Perian. Dat is een plugin voor QT en dan speel je daarin .wm en .avi films af. Deze plugin verwerkt het ook in Safari dus ook daar kan je alles bekijken.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Kriska”

Neem de plugin Perian. Dat is een plugin voor QT en dan speel je daarin .wm en .avi films af. Deze plugin verwerkt het ook in Safari dus ook daar kan je alles bekijken.

heb ik ook.. werkt niet..
    klik maar op de site.. gebeurt niets.. :)

misschien dat iemand in de broncode kan kijken wat de oorzaak is..?
    :?

Bijdrager
    ivan92
    ”TurkishDelight”

misschien dat iemand in de broncode kan kijken wat de oorzaak is..?
    :?

Ik heb ff in de bron gekeken en het is een .asx bestand(direct link: http://www.sporx.com/video/tv_play.php?frm_id=5984&vod=&time=1177839945) de omschrjving van frefox voor asx bestanden is: Audio-/video-afspeellijst van Windows Media. ik heb nog geen oplossing gevonden.

Moderator
    unSOUND

asx is dan ook een klote formaat wat bekent staat om zijn bugs. Maar ja, het is van Microsoft, dus iedere boerenlul die met Frontpage zijn site maakt gebruikt die techniek, want als het van Microsoft is zal het wel goed zijn is dan de gedachte…

Flip4Mac is bezig met een nieuwe versie van de plugin waarin ze meer ondersteuning voor asx streams gaan proberen in te bouwen… Misschien lukt het wel met de Windows Media Player.

Bijdrager
    chrissey

ik kan de directe link anders wel openen met f4m!
    op de site doet hij inderdaad niks.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.