7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RiFF

Filmpje op een audio-cd

Ik ga met mijn bandje een nieuwe demo uitbrengen. Hierop komen drie nummers te staan, en het is de bedoeling dat ook de videoclip erop komt die voor een van de liedjes is opgenomen. Mijn vraag is: hoe doe ik dit?

De CD moet dus afgespeeld kunnen worden in een cd-speler, maar wanneer mensen de CD in een computer doen moet het filmpje worden afgespeeld. Het lijkt mij het makkelijkste om het filmpje als .swf op de CD te zetten, zodat het op zowel PC als Mac kan worden gedraaid, of zit ik fout? Hoe pak ik dat aan?

Groeten!

Bijdrager
    Xigh

De meeste bands hebben het er als Quicktime movie opstaan (.mov). Ook bands als bijvoorbeeld Iron Maiden. Dus dat moet ook gewoon kunnen hoor.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik roep ook ook quicktime-formaat.

En het branden, weet even niet precies meer hoe dat ging, maar ik deed het vroeger geloof ik altijd zo: audio cd branden maar de cd nog niet sluiten (‘finalisen’), dus multi-sessie, en daarna een data deel branden en de cd finalisen. Het is belangrijk dat de eerst sessie de audio bevat, zodat cd-spelers die kunnen vinden.

Bijdrager
    nicobos

Hiervoor bestaat het zogenaamd ‘enhanced’ cd formaat. Hiermee is het mogelijk om een CD te maken die afspeelbaar is in een gewone CD speler en daarnaast ook nog op een apart volume andere data bevat zoals bijvoorbeeld een filmpje.

Bijdrager
    RiFF

Okee, al heel wat wijzer, bedankt! Nu de volgende stap: hoe zorg ik ervoor dat de disc op zowel PC als Mac wordt gespeeld? Voor PC kan ik denk ik het beste een autorun.exe en autorun.inf maken, waarin staat dat ie de Quicktime movie opent? Maar hoe werkt dat voor Mac?

Moderator
    unSOUND

Dat werkt überhaupt niet op een Mac. Autorun is in OS X uitgeschakeld om veiligheids-redenen. Dat Windows-gebruikers het niet erg vinden dat een CD automatisch en ongevraagd een programma kan installeren moeten ze zelf weten.

Gewoon een extra sessie erbij zetten met wat data, of desnoods een kleine html pagina die je naar de clips navigeert.

Bijdrager
    RiFF

Okee, ik kom er wel uit!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.