16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MacThijn

Filmpje Ive een MacBook Pro 17″ te zien?

Wat vinden jullie van dit filmpje. Lijkt deze Unibody niet verschrikkelijk breed voor een macbook pro 15″?

MacBook pro 15″:

Volgens mij wordt er namelijk op dat filmje van Jonathan Ive een nieuwe UniBody voor de MacBook Pro 17″ gemaakt…

Bijdrager
    surrelmar

Lijkt mij gewoon de 15, je krijgt een vertekend beeld doordat de boven en onderkant bedekt zijn maar kijk maar naar de grootte van de knoppen (zoals de capslock) – die zijn toch echt hetzelfde.

Bijdrager
    Cars

Boeiend..15″ of 17″..Het is een filmpje waarin ze wilden laten zien hoe zo’n laptop wordt gemaakt. Get a life!

Bijdrager
    MacThijn
    ”surrelmar”

Lijkt mij gewoon de 15, je krijgt een vertekend beeld doordat de boven en onderkant bedekt zijn maar kijk maar naar de grootte van de knoppen (zoals de capslock) – die zijn toch echt hetzelfde.

Maar de speakers van deze unibody lijken in verhouding veel breder dan bij de 15″

Inactief
    Anoniem

Ja, dat lijkt inderdaad. Maar ik zou mijn hand er niet voor in het vuur zetten, ik denk niet dat er al geautomatiseerde productie van de 17 inch op gang is, hoewel ik het wel met je eens ben dat hij breder lijkt. Surrelmar heeft niet echt een punt, aangezien de toetsen van de 17 inch niet afwijken van de 15 inch, dus de uitsparingen zijn zowiezo hetzelfde. En Cars, ach het feit dat je wel de moeite neemt om zo’n antwoord te geven geeft mij in elk geval de impressie dat jij ook wel wat ‘life’ kunt gebruiken….

Bijdrager
    Sjurkie

Afstand tussen keyboard en rand is vergelijkbaar met de shift-toets. Check het plaatje van de 15″ daarna…

Het is een 15″ op het filmpje:)

Bijdrager
    Sunneh

Um.. normaal gesproken bij alle laptops hebben 17 inch altijd een numpad erbij.. is dat ook bij MBP?

Bijdrager
    Afroman

Nee, dat deden ze ook niet bij de vorige MacBook Pro. Waarom zou je dat willen? Maakt het nog rommeliger op en het werkt niet veel beter dan met de cijfers boven je letters.

Bijdrager
    Sunneh
    ”mr.x

Nee, dat deden ze ook niet bij de vorige MacBook Pro. Waarom zou je dat willen? Maakt het nog rommeliger op en het werkt niet veel beter dan met de cijfers boven je letters.

Mwa .. soms kan het wel handig zijn als je wat gamed. Maar ik gebruik toch altijd externe apple toetsenbordje.. En heb niet gezegt dat ik het wil maar dat kon misschien antwoord op de vraag van de topic starter geven dat het gewoon een 15inch scherm is:)

Bijdrager
    Afroman

Nee ik denk niet dat ze dat zullen doen. Beetje non-Apple want bij Apple geldt(vooral bij het design) less = more.:)

En anders kan je altijd het externe USB toetsenbord aansluiten.

Bijdrager
    Edwin377

het speakerstuk naast de toetsen lijkt inderdaad iets breder dan de shift toets terwijl die bij de 15″ iets smaller is.

het aanpassen van de maat moet geen probleem zijn bij dit procedé. Er is juist geen mal. Je legt een stuk aluminium tussen de klemmen en een computerprogramma stuurt de frees aan. Gewoon even een ander freesbestandje uit laten voeren! Het lijkt me een tijdrovend proces waarbij er veel lijnen tegelijjk moeten draaien om productiesnelheid te halen maar Apple wordt hiermee wel heel flexibel om veranderingen door te voeren. Even een schroefgat of steuntje verplaatsen voor een aangepast moederbord? Gewoon het freesprogramma aanpassen.

Leuk artikel trouwens.

Bijdrager
    Afroman

Waar maken we ons druk om? Steve zei toch in de keynote dat de 17 inch ook dit design krijgt?

Bijdrager
    MouseMighty

En als het de 17″ is? So what? Steve heeft zelf al gezegd dat de 17″ ook de facelift krijgt..categorie LB dus.

Bijdrager
    MichMich

Hou maar op met speculeren….

Gewoon een 15″ dus…:)

Bijdrager
    MacThijn

mooi werk! 8)

Bijdrager
    WaZoo
    ”MichMich”

Hou maar op met speculeren….
    Gewoon een 15″ dus…:)

Jammer, ik vond het doorlopen van de (speaker)gaatjes naar het toetsenbord wel mooier en rustiger dan die dunne reepjes met randen op de 15″:D

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.