4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

filmpje is kapot?

Hoi ik heb een .mov filmpje op een externe HD staan, dat kapot is:
    Afspelen in diverse apps lukt niet (hij crashed halverwege, of laat geen geluid meer horen), en ook kopieren naar een andere lokatie lukt niet. Terwijl als ik hem in finder als preview aanklik dan lukt het wel zonder problemen, of als ik hem in mpeg streamclip open, dan kan ik hem wel afspelen zonder problemen.

Maar saven of exporteren vauit mpegstreamclip lukt ook niet (hij crashed halverwege).

De file is dus duidelijk kapot, terwijl finder en mpeg streamclip hem wel kunnen afspelen.

Hoe kan ik dit filmpje redden?

Bijdrager
    JBStudio

En importeren in iMovie. Lukt dat? Dan zou je ‘m weer opnieuw kunnen exporteren.
    OF
    Kopieer eens naar je vaste schijf….. misschien doet ie ’t dan wel goed

Bijdrager
    michelvdb

Als je het filmpje met Finder kunt zien moet dat met QuickTime ook lukken.

Bijdrager
    eliasheuninck

Ik heb een min of meer gelijkaardig probleem: ik heb ook een video met ongeveer middenin een fout waardoor hij daar blijft hangen. Ik heb al geprobeerd met Quicktime player, MPEG Streamclip, compressor, VLC en ook in de Finder blijft de video hangen.

Ik heb geprobeerd om de file naar een andere schijf te kopiëren (hij staat op mijn vaste schijf) maar dat wil niet lukken. Ik had blijkbaar een aantal schijfproblemen die na een disk-repair vanaf de opstartschijf en een safe-boot opgelost bleken. Maar ook nadien: videofile kapot.

Echter: de truc om het via iMovie te doen werkt wél. iMovie importeert de file zonder problemen. Een goede work-arround, maar niet perfect, omdat de ge-exporteerde video niet helemaal gelijk blijft qua kleur en kwaliteit. Maar dat is niet niet voor iedereen zo belangrijk.

Toch gek dat zo’n file ineens kapot kan gaan.
    Ik kwam ook niet snel een programma’tje tegen om files te onderzoeken of te repareren of zo…

groet!
    Elias

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.