8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    1234

Filmen op miniDV in kou

Ik ga op wintersport en wil graag filmen op miniDV.
    iemand ervaring met kou? (relatieve kou dan)

Kan DV tape dat aan, of gaat hij slecht lopen.

en de lens??

Dank

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb gesnowboard met een mini-dv op zak.
    En heb dus ook gefilmd in de kou. Geen problemen ondervonden met een JVC GR-DV3.

Bijdrager
    greatpetie83

Het lijkt mij dat dit soort dingen in de gebruiksaanwijzing van de camera staat?

Bijdrager
    sally

Uit de gebruiksaanwijziing:
    Voorkom condensvorming als volgt (van de kou in de warmte)
    Stop hem een luchtdichte plasticzak en laat hem zo geleidelijk aklimatiseren.

Bijdrager
    GoingStrong

Ja, en als de lens beslaat betekent dat gewoon dat de temperatuur van de camera en de omgeving teveel verschilt. Rustig afwachten, komt vanzelf goed. En alleen poetsen met het juiste doekje om krassen te voorkomen.

Ik maak wel eens foto’s bij de zwemles van mijn zoontje. De eerste 10 minuten is de lens ook beslagen. Daarna gaat het prima!

Bijdrager
    luxxtek

Belangrijkste probleem is condensvorming in het loopwerk, de band blijft dan kleven aan de vochtdruppeltjes op de videokop en het wordt 1 grote spaghetti.

Bijdrager
    Gaetan

condens heb je alleen als je van (droge) koude lucht naar warme, vochtige oorden gaat, bvb van buiten naar binnen, of inderdaad, in een zwembad

dus als je je cam naar buiten toe pakt zal je geen problemen hebben. wel opletten als je terug thuis komt, niet meteen al het materiaal willen bekijken etc. (zie tape & koppen verhaal)

in de kou gaan je batterijen ook veel sneller leeg, dus ook rekening mee houden.

veel plezier op wintersport, ik heb mij portie al gehad!

grtz, G.

Bijdrager
    1234

Thanks voor de info mensen. ik heb een soort sok voor om de camera en eventueel ook een onderwaterhuis.

Ik ben weg!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.