19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

filmen met 550d geeft veel ruis

Dag allen,

Ik heb sinds kort een canon 550d waarmee ik ook snachts film.
    Gebruik hiervoor de 18-135mm IS lens.

Iso staat op auto en als ik snacht film heb ik erg veel ruis!

terwijl ik op youtube filmpjes zie met dezelfde lens die niet zoveel ruis hebben.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Inactief
    Anoniem

Heb je de iso al handmatig ingesteld geprobeerd? Misschien levert dat een beter resultaat.

Bijdrager
    ram0n

ja heb ik gedaan, maar als ik deze lager zet is het veelste donker

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is die video op youtube niet de originele opname?

Bijdrager
    allard

Ja hoe hoge de iso waarde hoe meer ruis. Truc blijft toch om ook ’s nachts goed te belichten wat je wilt zien. Kun je met een lagere isowaarde filmen en heb je dus minder ruis. Zoek maar eens een set foto van een nightshoot bij een speelfilm en kijk maar eens hoeveel licht daar staat.

Bijdrager
    Tjerker

Zet m niet op de automaat, maar doe het met de hand. Niet te hoog in je iso, diafragma open en sluitertijd normaliter op een 50 ste voor het 180 gr shutter gevoel. Je kunt je sluitertijd nog iets verlengen, evt. En film licht, geen donker, ook al is het nacht!

Kijk eens bij Philip Bloom en Co. Voor inspiratie.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

ehm… Canon forum geprobeerd?

Bijdrager
    olbo

De originele filmpjes op internet waren oorspronkelijk 1080, maar de beelden worden waarschijnlijk op 720 weergegeven waardoor de ruis minder word. Vergelijk je het wel gelijkwaardig? En de filmpje kunnen natuurlijk aangevuld worden met licht dat je niet terugziet in de scene zelf.

Kun je misschien een screenshot van een gedeelte van een frame (100%) plaatsen?

Bijdrager
    I-GJ

het ligt er ook aan hoe je je lens gebruikt aangezien het een 3,5-5,6 lens is. Als je dus meer ingezoomd werkt dan heb je meer ligt nodig dan als je op de wijdste stand filmt.

Bijdrager
    mark-a-mac

Toch maar een 1.4-objectief gebruiken dan?

Bijdrager
    I-GJ

Zou ik zeker doen! Alleen die objectieven zijn wel van een andere prijsklasse. Maar het meer dan waard!

Bijdrager
    ram0n

thanks voor alle reacties:)

met een 50mm 1.8 obkectief krijg ik veeeeeeel beter beeld!

ga even verder testen:)

Bijdrager
    rogerpaolo

filmen op 1.8 (of bij mijn sigma 50 mm op 1.4) gaat wel beter bij weinig licht, maar let op want je DOF (scherptediepte) is minimaal. een object 5 cm achter je focuspunt is al niet meer scherp. En met weinig licht is dat tijdens het opnemen veel minder goed waar te nemen dan bij meer licht. Het blijft een afweging, dus een beetje spelen en je opgenomen materiaal goed nakijken op een groter scherm.

Bijdrager
    lord anubis

dat Depth of Frame DOF, is dat nog enigszins in te stellen op de 550D?

@Ram0n, is het mogelijk nu je schijnbaar twee lensen hebt een filmpje in elkaar zet en ze naast elkaar plakt ter vergelijking?

Geen ook aub aan welk model je hebt, was aan het zoeken en zie diverse f’s.
    Is er iemand die een 50mm f1/4 film footage kan laten zien?

Ben n.l. erg benieuwd.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr

@lord anubis: De scherptediepte (DOF, Depth of Field) wordt door twee dingen bepaald: de gebruikte aperture (diafragma, f-getal) en de vergroting. Hoe groter de aperture (hoe kleiner het f-getal) des te kleiner de scherptediepte. Hoe groter de vergroting (hoe dichter je op het object zit) des te kleiner de scherptediepte. (Je kunt door de brandpuntsafstand of de afstand tot het object te veranderen, de vergroting veranderen.)

Bijdrager
    lord anubis

Dank je Pieterr,

Wat je schreef begreep ik reeds. Maar als je filmt met de 550D staan veel zaken op automatisch. Zoals ISO en de f. In de, hoofdzakelijk op foto gebaseerde, handleiding word weinig gerept wat je kan instellen om b.v de f zo groot mogelijk te houden.

Is deze tijdens het filmen alleen instelbaar m.b.v de z.g.n iso waarde waardoor de f eventueel beinvloed wordt?

Ook wat gebeurd er als er meer licht gaat schijnen, dan wordt de DOF dieper toch?

Bijdrager
    Pieterr

Voor meer info, zie de QuickGuide to EOS DSLR Video Recording.

Exposure Options
    .
    Automatic Exposure with Auto-ISO
    All EOS DSLRs with movie mode allow automatic exposure with AE Lock and AE Compensation. The EOS 5D Mark II with firmware version 2.0.4 also provides Av/Tv functionality. Keep in mind, however, that normal variations in scene and subject brightness can cause undesirable exposure fluctuations during recording. Many pros prefer full Manual Exposure because exposure will stay consistent, even when the camera moves or the light changes.
    .
    Manual Exposure with Auto-ISO
    This option provides a fixed shutter speed and aperture while allowing the ISO to move up or down in response to changing light levels. Keep in mind, however, that similar to automatic exposure with auto-ISO, you lose control over how the camera responds to changes in subject brightness. Also note that higher ISOs lead to higher signal noise.
    .
    Manual Exposure with Fixed ISO
    In this mode the exposure is “locked in.” This is ideal for when light levels are consistent, less so when they are not. Manual exposure gives you the added benefit of being able to used a fixed shutter speed, which should be approximately twice the frame rate. For example, if your frame rate is 30 fps, an ideal shutter speed would be 1/60 second. You can then set your aperture accordingly. If this requires an aperture smaller than what is available on your lens or if you prefer to use a larger aperture for a more shallow depth-of-field, place a neutral density (ND) filter over the lens. Depending on how dark a filter you choose you can reduce incoming light by up to four stops.

Bijdrager
    rogerpaolo

ik film met de eos 7d altijd op M(anual). ISO staat wel op A(uto) wanneer ik van licht naar donker loop, de verstelling daarvan zie je niet goed in het eindresultaat. Aperture kies je adhv het licht en de gewenste DOF, en met je sluitertijd zorg je dat je belichting goed is. Ik weet niet of dit de beste setting is, maar dit werkt goed voor mij.

Bijdrager
    utah62

Kijk eens hier voor de settings van de Master of Video DSLR, Philip Bloom: http://www.youtube.com/watch?v=TNNqUm_nSXk

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.