-
Q:
Filmbestanden ondersteund door iPad?
Welke videobestanden (.mp4, .mov etc.) worden ondersteund door iPad? Want ik had recent een paar films in .mkv formaat, en die kon ik ook niet in iTunes zetten.. En binnenkort ga ik naar Griekenland, vliegreis van ± 4 uur, en ik wil wat films op mijn iPad zetten. (Heeft iemand nog suggesties?
)
Bij voorbaat dank!
Zowel MPEG-4 als Quicktime zijn zogenaamde containers en niet specifieke formaten. Beide containers worden door de iPad ondersteund, zolang de video’s maar in H.264 geëncodeerd zijn en de resolutie niet groter is dan 720p (1280×720).
Ik vermoed dat de Quicktime player wel .mkv bestanden kan converteren als je eerst de gratis Perian plugin (www.perian.org) hebt geïnstalleerd. Heb je dat al geprobeerd?
Uiteraard terug te vinden op de apple website:
http://www.apple.com/nl/ipad/specs/Ondersteunde videostructuren: H.264 video tot 720p, 30 beelden per seconde, Main Profile level 3.1 met AAC-LC audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, Simple Profile met AAC-LC audio tot 160 Kbps per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; Motion JPEG (M-JPEG) tot 35 Mbps, 1280 x 720 pixels, 30 beelden per seconde, audio in ?-law, PCM-stereo-audio in .avi-bestanden
Of deze.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.