7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Julian Gijsen

Filmarchief maken met iRipit

Ik heb thuis een Samsung TV staan die de mogelijkheid heeft om er direct een harde schijf op aan te sluiten en zonder tussenkomst van een media player die bestanden af te spelen. Helemaal top dacht ik, nooit meer zeulen met stapels DVD’s én toch nog steeds al mijn filmpjes vanuit mijn luie stoel uit kunnen kiezen op de TV. Ik zag het als volgt voor me:

– Rippen DVD met Ripit
    – Op Externe HDD plaatsen
    – Selecteren op de TV en spelen maar

Nu loop ik tegen een probleem aan; Ripit wil enkel het filmbestand (zonder ondertitels o.i.d.) rippen óf maakt er een DVD Media Player Document van. De tweede is voor op laptops e.d. top, want dat bestand gedraagt zich alsof er een DVD in de laptop zit. Die andere is juist voor de TV weer heel geschikt, want dat bestand kan door mijn TV gelezen worden.

Wat ik eigenlijk wel wil is een film die compleet met menu’s e.d. op mijn TV afgespeeld kan worden, gewoon alsof je een dvd zit te kijken. Kan dit uberhaupt en zo ja, hoe doe ik dit? Of moet ik een subtitle-programma gebruiken om NL’se ondertitels onder het engelse filmbestand dat Ripit pakt plaatsen en het daarmee doen?

Bijdrager
    Sascha

Indien je de menu’s wilt behouden, moet je met de VIDEO_TS folders werken (de DVD Media Player documenten waar jij over spreekt).

Maar aangezien je tv dit waarschijnlijk niet kan inlezen, moet je er zoals je zei één file van maken. Dat kan je doen door het gratis programma Handbrake te gebruiken. Hiermee kan je tevens de ondertitels in het filmbestand inbranden.

Dan moet je wel even kijken welke bestandsformaten jouw tv allemaal juist kan afspelen. Dit is wel cruciaal want dan weet je naar welk formaat je moet converteren.

Veel succes.

Bijdrager
    johvdbroek

Mijn TV is ook een Samsung en met aangesloten harde schijf Iomega 1 TB.
    Alleen Samsung accepteert geen vreemde formaten je moet de harde schijf formatteren volgens Samsung format wat dat ook moge zijn.
    Dus bestanden op de schijf zetten gaat niet lukken met de Mac, wel met de PC windows want daar is een programma voor die op de Pc gestart wordt waarmee je share kunt activeren.
    Voor de Mac heb ik geen software kunnen ontdekken die dat ook doet.

Samsung TV EU770055

Enne Apple TV is daar ook op aangesloten met veel meer mogelijkheden ook streamen en opslag (oude AppleTV)

Bijdrager
    KarelWillem

– De Samsung TV accepteert alleen een voor Windows geformatteerde HD (FAT 16, FAT32, NTFS).
    Gebruik je FAT32, dan kun je die ook gewoon op je Mac gebruiken.

– De Samsung TV accepteert volgens mij geen standaard DVD-indeling.
    Dus menu’s e.d. kun je gevoeglijk vergeten.

Overigens doet de TV het heel netjes moet ik zeggen (maar ik heb er wel een Apple TV aan hangen nu).

Bijdrager
    Julian Gijsen

Mijn manier is nu (alweer een tijdje):

– Rippen met Ripit.
    – Ondertitels inbranden en naar .m4v converteren met Handbrake.
    – Extensie na inbranden en converteren gewoon veranderen in .mp4

En dan doet ‘ie het wel! Superrelaxed.

Bijdrager
    Sascha

Bezoek ook eens mijn website http://macminimediacenter.tk voor meer tips en trucs hieromtrent.

Bijdrager
    shakey

RipIt is een leuk programma, maar niet voor als je main features of de hele DVD wilt rippen om daarna de boel op DVD te branden. Dan krijg je DVD’s die niet kunnen spelen.

Voor moeilijk ripbare DVD’s (van Disney enzovoort) ben ik overgestapt naar Mac DVD Ripper Pro (MDRP). De eerste rips die ik hiermee heb verkregen blijken prima de draaien op DVD.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.