5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cervus

film vertonen met een projector via Ipad2

Heb zopas een 45 minuten durende film (High Defination 1920 x 1080) gemonteerd in Imovie11 en deze nu bewaard als een mp4 bestand (16GB) op mijn Ipad2. Deze film zou ik nu op verschillende locaties willen vertonen op groot scherm via een beamer. Mijn vraag is nu wat de beste setup is om de zo hoogst mogelijke kwaliteit te behouden? Heb nu een connector Doc naar HDMI en wanneer ik dan kijk op een HDTV is de kwaliteit wel OK maar de vraag is hoe het beeld zal als ik dit afspeel op bv een breedte van 2,5 meter. Zelf heb ik géén beamer in mijn bezit dus kan ik dit niet direct testen.
    In de meeste zalen staat er wel een beamer niet met HDMI maar met VGA maar zou ik dan nog het max. rendement halen uit mijn HD-film?
    Bij de specificaties van Ipad2 schrijven ze:
    Ondersteuning van synchrone weergave en video-uitvoer: tot maximaal 1080p met de digitale AV-adapter of VGA-adapter van Apple (afzonderlijk verkrijgbaar)
    Ondersteunde videostructuren: H.264 video tot 720p, 30 beelden per seconde, Main Profile level 3.1 met AAC-LC audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, Simple Profile met AAC-LC audio tot 160 Kbps per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; Motion JPEG (M-JPEG) tot 35 Mbps, 1280 x 720 pixels, 30 beelden per seconde, audio in ?-law, PCM-stereo-audio in .avi-bestanden

Of moet ik eerder kijken om deze film af te spelen via een Media Player (Xbox360, PS3, …) waarbij ik de film op een USB of externe harde schijf bewaar en deze dan aansluit op de beamer?

De audio zal ik via een versterker door de boxen sturen, dus daar zie ik niet direc problemen in.

Bijdrager
    mtooster

De meeste beamers ondersteunen maar een resolutie van 1024×768 (soms 1280×1024)
    Tenzij er natuurlijk een HD-beamer aanwezig is, dat zijn meer de consumentenbeamers (deze hebben dan een resolutie van 1280×720 of een full-hd resolutie van 1920×1080)

Maar jouw film is 16GB voor 45 minuten? dat is wel erg veel, en kan je iPad volgens mij niet eens aan.
    Hij zal door iTunes wel automatisch omgezet zijn in een lagere kwaliteit voor vertoning op je iPad.

Hoe dan ook zul je met de vga-adapter niet meer dan 1024×768 pixels halen op een beamer.
    Met de HDMI adapter is theoretisch 1080p mogelijk… Maar ga er maar van uit dat 720p het max is wat de iPad af zal spelen en wat de meeste beamers met HDMI aansluiting weer kunnen geven.

Overigens ziet 1024×768 er prima uit op een groot scherm! Je houd natuurlijk ook een flinke afstand ( minimaal 2-3 meter) bij zo’n groot beeld.

Bijdrager
    raffar

Denk er inderdaad aan dat je iPad die resolutie (=bestndsformaat) niet aan kan. Dat merk je waarschijnlijk al als je probeert te synchroniseren vanuit iTunes. Je zult de film eerst met Handbrake moeten converteren naar een voor iPad hanteerbaar formaat. Er is een preset in Handbrake voor je iPad.

Inderdaad een lastige beperking van de iPad maar tenslotte is een MacBook Pro hiervoor toch een betere oplossing:-)

Succes.

Bijdrager
    cervus

Bedankt voor jullie reactie!
    Mijn Ipad2 heeft géén problemen om die film van 16 GB af te spelen, toch niet op mijn TV, dus veronderstel ik dat dit met een beamer ook zo zal zijn. Had nog vergeten bij te vermelden dat ik mijn film met de applicatie CineXPlayer afspeel. De mp4 file is zo groot omdat ik de resolutie van 1920×1080 heb aangehouden, maar ik kan deze misschien nog verkleinen naar 1280×720 aangezien dit het meest voorkomende formaat van de beamers zou zijn en zo zou het wat minder ruimte nemen op mijn Ipad.
    Het is voor mij nog altijd niet duidelijk, wanneer ik de film laten afspelen op een beamer via HDMI of een beamer met VGA, beiden hebben de resolutie van 1024 x 768, of ik dan een kwaliteitsverschil zou merken?

Moderator
    unSOUND

Via HDMI kun je meer dan 1024 x 768 uitspugen… Tot en met 1920 x 1200.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.