7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

film van windows pc naar macbookpro

mijn broer heeft een film van 36 gb tezamen gedownload voor me en nu is de vraag hoe dat het beste op
    mijn Macbookpro kan belanden.

Externe harde schijf gaat niet dacht ik FAT32 tot 4gb
    usb stick wil niet

dus blijft over op cd’s branden ….maar kan dat niet online verstuurd worden ?
    geen idee

wie weet raad ?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Als je broer dat op een ntfs-geformatteerde schijf zet kan jij het wel lezen (niet schrijven, maar dat is hier dus geen probleem), en dus kopiëren naar je eigen schijf.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Gebruik het netwerk als je beide op hetzelfde LAN zit.

36GB klinkt als een BD rip met veel troep erin. Met HandBrake maak je daar een MVK van ongeveer 10-15GB van, zonder zichtbaar kwaliteit in te leveren.

Bijdrager
    Haike

Fat32 is tot 4GB maar exFAT niet, en elke HD kan je via schijfhulpprogramma zo formatteren. makkelijker dan dat NTFS gedoe waar je ook nog extra software voor moet downloaden. Met exFAT kan je zowel met windows als met de mac lezen en schrijven.

Bijdrager
    deSpaanseRente

geen idee waar jij je informatie vandaan haalt maar ntfs is native op windows, en macosx kan zonder problemen en zonder extra software NTFS lezen. niet schrijven maar dat is hier niet van belang.

Bijdrager
    iKweethetbeter

De info van Haike is nuttig als je bestanden heen en weer wilt kopiëren. Als het van Windows naar Mac moet, die dan wat deSpaanseRente of ik hebben gemeld.

Bijdrager
    Haike

:grin: Das exFAT ook, leest en schrijft voor beide platformen. Ook bij bestanden groter dan 4 GB. Gratis ende voor niks, zonder extra gedoe, en staat gewoon op mac OS. Hoef je de deur niet voor uit, en ook niet het internet op.

Ik snap niet dat macers niet gewoon exFAT noemen, maar altijd aan komen hollen met NTFS in dit soort situatie’s. Maar goed misschien ligt dat aan mij…

Verder was het van mijn kant een aanvulling; niet een verbetering, krijg een beetje de indruk dat je aangevallen voelt, is wat mij betreft niet nodig.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.