5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wnd

film te groot voor imovie

Ik ben het even kwijt.

Ik heb een film van 20 gb. Deze wilde ik in iMovie importeren maar krijg te horen dat het te groot is. Dus moet ik het in stukjes hakken.

Is er een manier om die film ergens in te gooien, zodat er automatisch stukjes van 9 minuten uitkomt?

En anders, hoe doe ik dit in Quicktime?
    Of Final Cut Express. Dat heb ik wel maar weet zo gauw niet de weg te vinden. Ik kan het importeren, maar hoe krijg ik netjes losse stukjes van 9 minuten.

Goed, misschien weet iemand me dit even snel te vertellen.

Dank

Moderator
    unSOUND

Je hebt daar QuickTime Pro voor nodig. Dan moet je exporteren naar bestanden kleiner dan 2 Gb, en onder de 9 minuten. Makkelijkste manier is knippen en plakken.

– selecteer met de kleine driehoekjes in de tijdbalk het eerste stuk.
    – knippen
    – open nieuwe QuickTime speler
    – plakken
    – exporteren naar QuickTime film.

Herhaal deze stappen tot de film verdeeld is.

Bijdrager
    Ruben

Er is een scriptje om automatisch een filmpje vanuit QuickTime op te laten splitsen in stukken die iMovie slikt (ofwel bestanden van max 2 GB). Helaas ben ik dit script zelf kwijt geraakt, maar misschien kun je het via Google vinden. Ik zal zo zelf ook nog eens zoeken want had het pas ook nog nodig.

[Edit]

Na een zoekaktie op Google naar quicktime script split imovie heb ik ’t scriptje volgens mij weer gevonden op de site van Oak Street Software. Volgens mij niet helemaal het script wat ik eerder had, maar als het maar werkt.:-)

Bijdrager
    Paul

oh dear… dit had ik eerer moeten weten :x
    bedankt!:wink:

Bijdrager
    wnd

Thanks, ik ga het gelijk proberen, dat scriptje!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.