29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    rogersreed

Film plus ondertiteling streamen naar Bluerayspeler/beamer en Tv.

Hallo.
    Als ik een film heb gedownload.
    En ondertiteling er bij heb gezocht.
    Dan kan ik die eenvoudig bekijken op mijn laptop via VLC.
    Ik kan de laptop ook met kabels aansluiten op mijn TV en beamer/bluerayspeler.
    Dat werkt.
    Maar is best wel gedoe met kabels.
    Nu kan ik ook streamen naar mijn Sony Blue Ray speler, alleen hoe kan ik dan ook de ondertiteling meezenden?
    Moet ik dan de ondertiteling eerst samensmelten met de film? En dat als geheel streamen?
    Dat is tijdrovend, converteren gaat langzaam.
    Weet iemand misschien een betere oplossing?
    En weet iemand of Apple TV hier een uitkomst kan bieden?
    Kun je daarmee losse film en losse ondertiteling streamen, of moet je ze ook eerst samenvoegen?
    Hoor het graag.
    Wil eigenlijk wel af van de kabels.
    Alles via de lucht.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    rogersreed

Bedankt voor je reactie.
    Ja, Handbrake ken ik, maar dat is best een tijdrovende aanpak als je veel series bekijkt…
    Wat is Apple TV flashen/flashed?
    Mijn blu-ray speler van Sony werkt samen met de Vuze server, dat gaat allemaal via WIFI.
    In Vuze moet ik dan een filmbestand naar het servermapje slepen, en dan kan ik via het menu van mijn blu-ray speler het bestand bekijken.
    Maar helaas nog zonder ondertiteling dus.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    mtooster

Als je film al in een formaat staat wat iTunes kan openen:

http://code.google.com/p/subler/

Hiermee kun je .srt ondertitels aan een film toevoegen (zonder opnieuw te converteren) en dan met je appleTV afspelen als het goed is.

Bijdrager
    Sascha
    Meh1965 op 04 maart 2011

Het komt er kortgezegd op neer dat je de mogelijkheden voor de Apple TV wat uitbreidt. Voor de ATV 1 geldt dat je externe harddisks kan aansluiten op de ATV, de ATV meerdere bestandsvormen aankan en dat je gebruik kan maken van Plex en XBMC.

Niet waar. Plex draait niet op de eerste generatie Apple TV. Dit komt omdat deze Apple TV op een uitgeklede versie van OS X 10.4 Tiger draait, en Plex dit niet ondersteund (Enkel OS X 10.5 Leopard of hoger).

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    mr_ootez

Ik ben nu ook al een week lekker bezig met me nieuwe ATV 2
    en het lukt me al aardig. Ook converteer ik meteen via Handbreak de ondertiteling mee.
    Maar als ik de film via me macbook in itunes afspeel (de ondertiteling aan op NL). Dan krijg ik die gewoon te zien. Maar als ik via de Airplay functie over ATV kijk heb ik geen ondertiteling maar ik kan ook niet de ondertiteling aanzetten via itunes.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Bedankt

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    KarelWillem
    rogersreed op 04 maart 2011

…Moet ik dan de ondertiteling eerst samensmelten met de film? En dat als geheel streamen?

Dat is tijdrovend, converteren gaat langzaam.
    Weet iemand misschien een betere oplossing?
    En weet iemand of Apple TV hier een uitkomst kan bieden?.,..Heb je een iPhone, iPod touch of iPad?
    Zo ja; dan kun je met de app Air Video elk filmformaat inclusief ondertiteling direct en draadloos naar je Apple TV streamen.

Film staat op je Mac > Air Video op je iPhone (iPod/iPad) leest deze > AirPlay naar Apple TV 2

Converteren gaat live. Geen wachttijden dus.
    En alles is bruikbaar; van avi tot mkv of alles daar tussen.

Bijdrager
    mr_ootez

@Meh1965

Ik heb meteen die preset ge update maar heelaas.
    Maar als ik converteer met Isubtitle, Subler heb ik ook het zelfde probleem als ik ga kijken via ATV dat de button ondertiteling verdwijnt. Ik heb dit nu gedaan met 7 films en allemaal hebben ze het.

Ik heb ook Air Video geprobeerd. Film/ondertiteling’s bestand zelfde naam gegeven en dan via play with live conversion. Dan krijg ik met afspelen op de ipad ondertiteling maar als ik dan over wil gaan via ATV dan krijg ik alleen geluid. Maar ook via de AirPlay button zie je alleen maar luitspreker staan inde plaats van beeldscherm.

Hoop echt dat iemand weet wat er aan de hand is kan het echt nergens vinden

Bijdrager
    KarelWillem
    mr_ootez op 07 april 2011

…Ik heb ook Air Video geprobeerd. Film/ondertiteling’s bestand zelfde naam gegeven … …maar als ik dan over wil gaan via ATV dan krijg ik alleen geluid. Maar ook via de AirPlay button zie je alleen maar luitspreker staan in de plaats van beeldscherm…

Verrek, je hebt gelijk.
    En ik weet ook weer waarom. :lol:

Ik had AirVideoEnabler geïnstalleerd (Jailbreak).
    Maar ben die na een nieuwe update vergeten terug te zetten.

Zo… hij doet het weer:

Bijdrager
    mr_ootez

@KW

Maar hoe kan dat dan bij mijn zo zijn dan?
    Ik heb de atv nog niet gejailbreakt. Begrijp er echt niets van.

Heb jij oplossingen?

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe kan wàt zijn bij jou?

Dat je de ondertiteling niet ziet?

Nieuwe tip: Film starten in Air Video, en dan converteren.
    De ondertiteling wordt er keurig (en heel snel) bij gezet, en voortaan is je film gewoon op de Apple TV te gebruiken vanuit iTunes.

En verder:
    Ik heb de Apple TV ook niet gejailbreakt. Maar de iPad en iPhone wel, waardoor ik AirVideoEnabler kan gebruiken en altijd vanuit Air Video elke soort film kan bekijken op de Apple TV.

Bijdrager
    mr_ootez

Dat bedoelde ik nou juist.

Als ik converteer via AirVideo dan krijg ik alleen geluid op ATV en heb dan beeld zonder geluid op me ipad.

Ik heb nu al 3 prog’s gebruikt om te converteren en via de preset voor ATV2. Als ik dan op me macbook via itunes de film opstart en de ondertiteling aanzet op nl krijg ik die ook gewoon te zien.
    Maar zodra ik overzet op ATV dan krijg ik geen ondertiteling en ook niet de optie om die aan te zetten

Hoop toch echt dat er een oplossing is heb echt al alles op OMT over ATV gelezen.

Bijdrager
    KarelWillem

…Als ik converteer via AirVideo dan krijg ik alleen geluid op ATV en heb dan beeld zonder geluid op me ipad….

Je begrijpt me verkeerd.

Je kunt ook gewoon ‘converteren’.
    Niet alleen Live Conversion, waarbij het gelijk afgespeeld wordt.

Nee, AirVideo kan ook gewoon een conversie doen (klik op ‘Convert’), waarbij de film op de harddisk wordt bewaard mèt ondertiteling.

En daarin is het veel en veel sneller dan bijvoorbeeld Handbrake of Submerge.

Bijdrager
    mr_ootez

Oke ga meteen aan de slag.

Hoop dat het dan wel lukt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik hoop het ook…:lol:

Bijdrager
    Sascha

Als je de laatste beta versie van AirVideo Server draait op je computer, en de laatste versie van de iOS-app geïnstalleerd hebt op je iDevice, dan kan je wel video’s AirPlayen naar je Apple TV…

Bijdrager
    KarelWillem

Klopt inderdaad helemaal.
    Ik was die al bijna weer vergeten omdat hij niet leek te werken op mijn Mac.

Maar ik zie nu dat hij gewoon start; alleen het logo is niet zichtbaar in de balk.

Edit: Alleen wil de server niet met de App op de iPad communiceren.
    Toch de oude er nog maar even op dan.

Bijdrager
    mr_ootez

Wel ik heb het geprobeerd en gelaagd haha.

Nu werkt het via itunes naar behoren ook met de ondertiteling.
    Alleen AirVideo wild op geen enkelijk manier op ATV draaien.

Dus als iemand een suggestie heeft!! Bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

…Alleen AirVideo wild op geen enkelijk manier op ATV draaien….

Jailbreak op iPhone of iPad > AirVideoEnabler > klaar.

Of die beta van de AirVideoServer proberen.

Een andere optie is Zumocast op je iPhone of iPad.
    Dat lijkt op AirVideo.
    Alleen is die momenteel (tijdelijk?) niet meer te krijgen in de App-store.

Bijdrager
    mr_ootez

Oke. Heb net me iphone geupdate en ga vanavond dan jailbreaken

Bijdrager
    mr_ootez

Alles is gelukt ook via AirVideo.

Converteren gaat zeker sneller.
    Maar via Live Convert lijkt het of de film (vaak) moet bufferen klopt dat?

Bijdrager
    Sascha

Dat is je computer die het live converteren niet kan bijhouden. Daarom stottert die soms.

Bijdrager
    KarelWillem

Of dat je netwerk het niet kan bijhouden. Dat is waarschijnlijker.
    Die computer trekt het denk ik wel.

Een iMac 20″ (2.0 Ghz) heeft er bijvoorbeeld geen enkel probleem mee.

Bijdrager
    mr_ootez

Oke.

– heb het snelste internet paket van ziggo
    -time capsule
    -macbook pro 2.4 Ghz

Dus lijkt mijn dat hij het dan redelijk moet bij houden!!

Bijdrager
    Sascha

De snelheid van je internetverbinding doet er niet toe. De snelheid van je netwerk daarentegen…

Bijdrager
    Jurriaan

[Schop omhoog]
    Men nemen een gehackte ATV-2 en een USA itunes account en omdat ie gehackt is ook XMBC of Plex.
    Kun je dan in de USA iTunes store films aanschaffen en die voorzien van ondertiteling?

(zou fijn zijn, dan kan ik stop met kopen van blu-ray en dvd)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.