14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    deepart

Film op Ipod geen geluid.

Ik heb dus een aflevering van southpark op mijn ipod nano 3th gen gezet. Eerst in iTunes omgezet naar een ipod bestand. Derna op mijn ipod gezet. Maar nu ontbreekt het geluid?:( Weet iemand hoe ik dat geluid werkend krijg? Want dat converte duurt echt eeuwen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat valt me ook diep tegen ja, die converteertijd.

Op mijn iMac G5 gaat dat met een factor 10 ongeveer.

Een kleine 11 uur voor een Disneyfilm.

Dan hoop je i.d.d. wel dat het er na allemaal goed is gegaan.

Bijdrager
    iJoost

Kijk eens in de stickies… Pal boven waar je je vraag neergepletterd hebt.;-)

http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=23

Bijdrager
    deepart

Ik zal eens kijken, ik kan trouwens nu zelfs nieteens meer die films in itunes openen. Dat doet hij gewoon helemaal nietmeer.

Bijdrager
    deepart

Ik kom er helemaal nietmeer uit, het is een .avi bestand, en ik winamp doet het geluid + beeld het….op me ipod doet het geluid het niet, en in quicktime doet alleen het geluid het. Ook kan ik hem nietmeer openen in itunes.

Bijdrager
    iJoost

‘T is moeilijk. Ik zal nog iets duidelijker zijn…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=868768#868768

Bijdrager
    deepart

Ja ik heb die post al gezien, maar dat zijn allemaal producten waarvoor je moet betalen. Ik vind gewoon dat 200 euro voor die ipod genoeg is, er zit een video functie op dus moeten ze dat maar makkelijker maken. Ik koop toch ook geen paard die alleen loopt als ik 4 been protezes voor hem maak?

Bijdrager
    iJoost

Wat mij betreft heb je gelijk. Klagen bij Apple (niet hier), zou ik zeggen. Want dat heeft verder weinig zin.

Mocht je toch iets willen proberen. iSquint en Handbrake zijn bijvoorbeeld populair. Ik kan me vergissen, maar omdat ze het werk goed doen en gratis zijn misschien?

Of neem een Zune. Ook leuk…;-)

Moderator
    unSOUND
    ”iJoost”

Mocht je toch iets willen proberen. iSquint en Handbrake zijn bijvoorbeeld populair. Ik kan me vergissen, maar omdat ze het werk goed doen en gratis zijn misschien?

Topicstarter gebruikt echter Windows… :roll:

Bijdrager
    iJoost

Nou je het zegt. Winamp, inderdaad. Ik ben vanavond niet in vorm.;-)

Bijdrager
    JDVM

Voor Windows heb je een heleboel (soms gratis, soms betaalde) programmatjes om AVI’s naar een formaat om te zetten dat voor je iPod geschikt is.
    iTunes kan bijna geen enkele AVI lezen, dus converteren met iTunes heeft ook geen zin. Eerst met een apart programma converteren naar iPod formaat (of naar iTunes formaat en dan met iTunes nog eens door naar iPod formaat converteren, als je de film ook op hoge kwaliteit in iTunes wilt kunnen bekijken).
    Edit: ik gebruik bijvoorbeeld WinAVI iPod/PSP/3GP/MP4 Video Converter.

Bijdrager
    deepart

Dus wat je doet is met dat winavi je avi omzetten naar een bestand dat itunes kan lezen, waarna je hem in itunes nog een keer omzet voor je ipod?

Is het dan handig dat ik de filmpjes gelijk de goede resolutie maak in winavi, want ik wil ze alleen op me ipod kijken. Dus dat ik de kwalteit van het filmpje gelijk aanpas, dan kost het ook niet zoveel ruimte op me ipod.

Werke bestanden kan ik de volgende keer beter downloaden dan avi?

Bijdrager
    JDVM
    ”deepart”

Dus wat je doet is met dat winavi je avi omzetten naar een bestand dat itunes kan lezen, waarna je hem in itunes nog een keer omzet voor je ipod?

Is het dan handig dat ik de filmpjes gelijk de goede resolutie maak in winavi, want ik wil ze alleen op me ipod kijken. Dus dat ik de kwalteit van het filmpje gelijk aanpas, dan kost het ook niet zoveel ruimte op me ipod.

Werke bestanden kan ik de volgende keer beter downloaden dan avi?

Dan moet je het gewoon meteen voor je iPod omzetten idd;)
    Mov’s zijn het handigst, 3GP en mp4 kan iTunes ook goed lezen dacht ik

Bijdrager
    ipodtouch

Of even downloaden (of mag ik dat niet zeggen?). Ik zelf gebruik Xilisot DVD Ripper Platinum 4. Werkt fantastisch.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.