8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Saxo

Film op DVD branden

De film is al gekopieerd op mijn schijf. Wie kan mij uitleggen met welk programma en hoe ik de film kan branden op DVD ? Als ik de bestanden naar iDVD sleep kan-ie ze niet verwerken. En met DVD-speler kan ik de bestanden ook niet eens meer afspelen, terwijl als ze van de “originele” DVD komen wel.

Dus wie helpt.
    groet

Bijdrager
    yabbanoname

converteer ze eerst in een bruikbaar formaat voor iDVD, kan Quicktime Pro zijn ,maar ook wat anders (hangt van het invoer formaat af).

YO

Bijdrager
    Laiste

Je film op een dvd’tje bakken doe je gewoon met toast:) En alsie niet helemaal erop past, dan kun je’m van tevoren even comprimeren met DVD to 1… Lijkt me geen probleem toch?

Bijdrager
    Webbiker

Bestanden moeten in een VIDEO_TS folder staan, als deze folder niet af te spelen is met de DVD-speler van Jaguar/Panther dan zal de DVD het ook niet doen.

Een programma waarmee je Video-DVD’s kunt maken is Toast.

Bijdrager
    Saxo

Lijkt me geen probleem toch?[/quote]

Toch wel als je dat nog nooit gedaan hebt. Wat dat betreft ben ik nog zo groen als groen maar zijn kan, dusss kan je “toast” effe uitleggen.
    Effe een mini-cursus DVD’s branden ofzo. Extensies van bestanden zijn .BUP, .IFO, .VOP voor de Video-bestanden.
    (QuikTime Pro heb ik niet)

Bijdrager
    Laiste

Owww sorry, bij deze;

De .BUP, .IFO en .VOP bestanden staan in een map waarvan de naam eindigt op _TS, dus bijvoorbeeld, zoals hierboven genoemd, VIDEO_TS. Als je een kopie van een dvd hebt moet je de naamgeving niet veranderen, dan kunnen er een hoop fouten optreden en gaat je dvd niet werken.

Je start dan Roxio Toast op, het grote cd/dvdbakprogramma zegmaar. Daar kun je ervoor kiezen voor ‘other’ en dan ‘dvd’. Nu kun je de hele _TS map op je toastvenster slepen en branden maar:)

Handig is inderdaad wel om even je dvd film te testen in je dvdspeler om te kijken of ie het ook echt doet… onder OS9 werkte dat bij mij dan niet, omdat daar nogal een soort van verrotte dvdspeler inzit:)

Bijdrager
    Saxo
    ”Anubiz”

Owww sorry, bij deze;

Je start dan Roxio Toast op, het grote cd/dvdbakprogramma zegmaar. Daar kun je ervoor kiezen voor ‘other’ en dan ‘dvd’. Nu kun je de hele _TS map op je toastvenster slepen en branden maar:)

:)

Maakt niet uit hoor. Dat roxio toast heb ik effe opgezocht op een site EN op Limewire (want heb ik nog niet). Wat raadt je me aan om te downloaden? Toast 5 of Toast 6. En dan via Limewire (veilig en bruikbaar ?) of de “officiele” weg ?

Bijdrager
    Laiste

Officieel is altijd beter natuurlijk… zelf heb ik nog maar weinig kennis gemaakt met Toast 6, dus daar moet je het ff voor aan iemand anders vragen, maar volgens mij doen ze het naar wat ik heb gehoord allebei prima? Programmaatjes zijn meestal een beetje op hetzelfde principe gebaseerd:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.