13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

Film muziek op Facebook

Beste mensen,

Ik wil een filmpje posten op Facebook. Daar onder zit een fragment van een piano muziekje. Omdat daar copyright op zit wordt het filmpje geweigerd.

Tja.

Kan ik dit niet op een of andere manier omzeilen?

Of is dit een heel domme vraag? Nog los van het feit of het ‘onethisch’ is.

Remco

Bijdrager
    JesseV

Downloaden via zamzar en vervolgens vanaf je hd uploaden naar Facebook.

Bijdrager
    oost

Helaas, het werkt niet. Het converteren wel maar FB bijft ook nu de video weigeren.

Ik heb geconverteerd van .MOV naar .MP4.

Iemand nog een andere tip?

Bijdrager
    Ovomaltine

Misschien eerst uploaden naar Youtube en vervolgens de link gebruiken in Facebook?

Bijdrager
    Qmagic

Een ander muziekje of geen muziekje gebruiken.:razz:

Bijdrager
    oost

Via YT dacht ikzelf ook aan; anderzijds zal ik toch niet de enige zijn die ‘rechtstreeks’ op FB wil posten.

Het moet-toch-kunnen zou je denken…

Bijdrager
    deSpaanseRente

Waarom is het zo’n probleem om het op een aparte dienst te uploaden?
    Denk niet dat het rechtstreeks uploaden gaat lukken hoor, als FB het weigert kan je daar simpelweg niks aan doen.

Bijdrager
    stavos

Sterker nog, je hebt bij het weigeren aan moeten geven dat je de melding begrepen hebt en dat je bij herhaling de kans loopt je account kwijt te raken. Dus kies voor een alternatieve mannier om je content online te zetten of gebruik een ander muziekje dat geen copyright bevat.

Bijdrager
    oost

Da’s duidelijk. Misschien ook wel terecht…

Remco

Bijdrager
    etphonehome

Niét terecht, nu door grote tegenstand afgekeurd, maar de laatste poging op dit gebied is nog niet ondernomen, dus men moet waakzaam blijven, wil het Net vrij blijven. Genoeg over te vinden op
    ons aller YouTube, dat vol staat met copywrong materiaal, dat (desondanks) naar hartelust gedownload
    kan worden. Nóg wel.
    Wil je wat dingetjes op je FB-prikbord plaatsen, dan komen de Big Boys (figuurlijk) aan de deur met het
    verzoek hun materiaal te verwijderen. Jiskefet, Koot & Bie, Wikipedia-dingen, en ga zo maar door, geen gezeur. Laat je niet intimideren door instanties die hun inkomsten niet willen mislopen, onder het mom van
    “die ploeterende artiesten die hun zuurverdiende centjes mislopen”, wat ze sowiso al doen.
    Een (te?) lange post, maar om een tipje te geven, wat ik ergens vond, weet niet of het werkt, maar probeer:
    importeer audio (video?) in GarageBand, verander er een klein dingetje aan (titel, duur, sound?), en zet terug..

Bijdrager
    etphonehome

Hierbij kan ik vermelden dat, bij mij tenminste, de tip werkt. Het ging mij om het plaatsen van een filmpje met als muziek “Machine Gun” van Jimi Hendrix/Band Of Gypsys. Dit heb ik MachineGeweer genoemd, gespeeld door De Drie Zigeuners, dat nu op m’n Facebook pagina staat, zonder problemen.. Tevens op YouTube, het zal minder “publiek” trekken, maar de “insiders” weten waar ’t om gaat. Oh, en ik heb in GarageBand een stukje van de Track verwijderd. Succes!

Bijdrager
    Verover103

Een tijdje verder nu, maar lukt mij ook niet. Mijn zoon heeft studioapparatuur heeft liedje na weigering een toon lager gezet en de beat iets versneld. Twee kanten op dus iets aangepast, oh ja en andere naam natuurlijk, maar bleef keihard geweigerd! Rete irritant dit! Vwb YouTube dat matched niet goed met FB dus FB zorgt voor erg weinig vertoningen van je bericht.

Bijdrager
    KarelWillem

Gek genoeg denk je de ene keer dat echt alles wordt geaccepteerd, en krijg ik de andere keer drie afwijzingen voor één film.

Ik heb ook eens de snelheid lekker verhoogd*, dat werkte prima.
    Maar een volgende keer kunnen ze het zelfs achteruit gespeeld nog weigeren.

De naam wijzigen heeft geen enkele zin, daar wordt helemaal niet naar gekeken.
    Die muziek van Jimi Hendrix hierbovnm was überhaupt wel geaccepteerd dus.

—-
    * Inside Out van Disney mocht zo lekker blijven. Geen enkele melding over gehad.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.