10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Lambertini

Film Mov branden als data bestand op CD of DVD schijfje

Hallo
    Ik heb een filmke gemaakt van iets meer dan 1 GB.
    Als data bestand (mov) branden lukt niet.
    Kan je een mov bestand (om op een andere computer te lezen) gewoon branden op een DVD schijfje ?
    Of gaan op dvd schijf alleen dvd extensies ?

Bijdrager
    sanius

Met toast kun je er waarschijnlijk een speelbare DVD van maken, maar dit is niet wat je zoekt. Waarom lukt het niet om het gebranden filmpje af te spelen? Soms worden .mov niet goed afgespeeld op Windows, dus zou ik er een .avi van maken als ik jou was.
    Of ervoor zorgen dat de Windows machine de goede codecs heeft.

Verder moet je de DVD als data schijf instellen in je brand programma.

Maaaaarrrr….. waarom zet je het bestand niet op een USB stick?! Een DVD branden is in dit geval niet nodig….

Bijdrager
    sven-

Hiep hoi! Weer een intelligente vraag van Lambertini.

Bijdrager
    MacbookTo

Het kan toch ook met iDVD? Ik maak video’s die gewoon op een Windows ook af te spelen zijn.

Bijdrager
    sanius
    ”MacbookTo”

Het kan toch ook met iDVD? Ik maak video’s die gewoon op een Windows ook af te spelen zijn.

…en in DVD spelers.

Maar ik meende dat hij dit niet wilde, vandaar mijn extra vragen (ook leuk dat hij weinig respons geeft)

Moderator
    unSOUND
    ”sanius”

[size=9:f161f0e241](ook leuk dat hij weinig respons geeft)[/size:f161f0e241]

[size=9:f161f0e241]Dat is niet zijn sterkste punt lijkt het. Bijna al zijn posts zijn gebruikt voor het maken van topics waar hij vervolgens zelf nooit meer verschijnt…[/size:f161f0e241]

Bijdrager
    MacbookTo

Nu begrijp ik de reactie van Sven-

Bijdrager
    Lambertini

Ik reageer niet altijd direct op de nuttige info omdat ik niet zo heel veel tijd heb en omdat het probleem meestal heel gericht wordt opgelost beste vrienden.
    Ik ben dan ook een mac-nieuwkomer…

Mijn vraag blijft : kan je een .mov branden op een DVD schijfje en het .mov laten
    Waarom DVD schijfje ? Daar kan mijn 1,5 gb zeker op wat niet kan gezegd worden van een “normaal” cd schijfje…

Bijdrager
    Lucas // ლუკას

Ja, maak een nieuwe brandmap aan, sleep het MOV bestand erop, duw een schijfje in je Mac, en klik op branden.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Lambertini”

Als data bestand (mov) branden lukt niet.

Heerlijk ook dat je hier zo lekker duidelijk bent in hetgeen waarmee je brand.

Probeer je het met een komkommer te doen soms? Nee, dan werkt het niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.