10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bdq

Film met ondertiteling?

Ik heb sinds gister een MacBook Pro en snap er nog helemaal niets van, vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.
    Ik heb een aantal films via een USB op m’n MacBook gezet van mijn andere laptop (Windows 7) en ik wou vragen hoe ik deze het beste kan afspelen met ondertiteling? Op mijn oude laptop gebruikte ik altijd VLC speler, daar kon ik dan ”geavanceerd afspelen” en dan kon ik de ondertiteling erbij doen. Dus mijn vraag is, wat is de beste manier om hier op mijn MacBook films met ondertiteling af te spelen?

Bijdrager
    Jens

Als je film- en ondertitelingsbestand exact dezelfde naam en locatie hebben, speelt VLC de ondertiteling automatisch mee af na het klikken op de filmnaam.

Bijdrager
    bdq

Bedankt Jens, voor de snelle en behulpzame reactie. Ik heb alleen nog een vraag, ik heb een ook nog een DVD met allemaal BUP, IFO en VOB bestanden. Hoe open ik dit? Op de andere laptop deed ik altijd op de map VIDEO_TS klikken en met VLC openen.

Bijdrager
    moller

Nou, download VLC player voor je appel.

Dan je .VOB bestanden gewoon daarmee openen..

is verrie iessie!

Moderator
    Strifer

je kan ook gewoon de video_ts openen met vlc for mac.

Moderator
    unSOUND

VLC ? Daar heeft OS X gewoon standaard de DVD player voor meegeleverd…

Map klikken en dvd speler openen?

Bijdrager
    janbergstra

Voor gewone filmpjes met ondertiteling kan je quicktime met Perian gebruiken. Film en naam moeten wel dezelfde naam hebben, extensie mag anders.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Perian plugin en Flip4mac zou ik standaard installeren op je Mac. Dan kan QuickTime de meeste bestanden openen én ondertitels lezen.

DVD’s en dus ook VIDEO_TS-mappen open je natuurlijk met je DVD-speler.

Andere goed werkende players zijn inderdaad VLC-player en Mplayer. Maar na bovenstaande tip zijn ze dus zo goed als overbodig. Je kan ze gratis afhalen in de MacAppStore.

Bijdrager
    JJmac

Voor een goede kennis van me heb ik een paar westerns gevonden met een los srt. ondertiteling erbij, het zijn VOB bestanden, hoe maak ik daar een goede dvd van met ondertiteling.

Heb al een avi van gemaakt en de ondertiteling erbij geplakt (QTpro) maar het resultaat was droevig.

Iemand een idee?

Bijdrager
    JJmac

Opgelost, maak een map met VIDEO_TS map en zet daar alles in, te simpel eigenlijk.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.