3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Wasikmaarhandig

Film menu

Hallo allemaal,

Voor mijn werk (op een basisschool) ben ik samen met een aantal collega’s aan het proberen om een digitale methode te maken voor kleuters. Zo hebben wij een aantal losse filmpjes die samen bij een bepaald thema horen.
    Nou is mijn idee om van elk thema één bestand te maken, met een DVD-menu. Ik wil er dan geen DVD voor gebruiken, maar het gewoon als een .AVI of vergelijkbaar bestand kunnen opslaan. Zo zouden de kinderen slechts één keer het bestand hoeven te openen en verder kunnen ze lekker door het menu klikken om de juiste filmpjes te bekijken.

Dan komt nu alleen de vraag: Kan dit? En zo ja, hoe? Ik zie dat het met iDVD kon, maar dat programma staat niet op mijn iMac, omdat ik een nieuwere versie heb.
    En als dit idee onmogelijk is, heeft iemand misschien een andere oplossing? Ik heb het ook al met PowerPoint getest. Dat werkt wel, maar is niet echt ideaal.

Wel belangrijk: Het moet kunnen functioneren op Windows computers… Ja helaas… ’t is niet anders;)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Beech

Misschien is Wikiwijs geschikt als platform ?

Andere mogelijkheid: maak van de Powerpointpresentatie een pdf, waarbij je er wel op moet letten dat de links actief blijven.

Of het het programma eXe, tweede deel van de link.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Beech.

Bijdrager
    Wasikmaarhandig

Dank voor je antwoord Beech!

Wikiwijs is te beperkt voor de ideeën die wij hebben. Ik ga me eens verdiepen in eXe.

Nogmaals bedankt!(y)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.