20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    TurkishDelight

Film is 2 CD’s en ondertiteling is voor 1 CD. Wat nu?

Ik heb een film gedownload dat bestaat zogenaamd uit 2 CD’s (2 x 750 Mb)..
    omdat het een redelijk nieuwe film is zijn er nog geen ondertitels te vinden op het net. Er is slechts 1 ondertitel en die is sinds gisteren beschikbaar, maar die is wel bedoeld voor de 1 CD formaat van de film..

Voor het kijken naar een film + ondertiteling gebruik ik VLC player.. (eerst plaatsen van ondertitel en film in dezelfde map en beide dezelfde naam geven). Met een druk op de S toets tijdens het afspelen van de film kan je ondertiteling aan of uit zetten.

Nou wil ik die 1 CD ondertitel gebruiken voor de 2 CD film.. dat zal goed gaan tot en met het einde van de 1ste CD. als je de ondertitel en de 1ste CD dezelfde naam geeft.. maar de 2de CD kan ik dan geen ondertiteling geven.. Ik wil de hele film met ondertiteling zien..
    Is er in VLC een oplossing hiervoor.?

Geblokkeerd
    Carp

Met SubSyncX kan je die srt files aan elkaar plakken, geen probleem.:wink:

Bijdrager
    Giele

Naar de cinema gaan :lol: Of zelf de ondertittelingen syncen, je hebt nu tenslote de tekst al, nu moet je gewoon de juiste tijd ingeven:)

Bijdrager
    iPas

Maybe useful thing if you have DivX movie on two or more CDs and just one subtitle file. This program makes subtitle file(s) for next CD(s) from one original file. I stopped my work on this when I have found that MicroDVD’s INI Editor makes the same thing however other way. Anyway you can use it for other DivX players which do not have this feature. It supports SubRip, Native MicroDVD and AqTitle subtitle formats. It is not fully finished but it does the thing.

Link

Geblokkeerd
    Carp

Met dat progje kun je te lange files delen , is niet wat de topicstarter bedoeld.

En erger nog, het is een Windhoos prog!

Moderator
    unSOUND

2 films aan elkaar lassen met QuickTime Pro,
    SRT syncen en opslaan met TitleLab,
    Hele zaakje opslaan als 1 film.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”KingCarp”

Met SubSyncX kan je die srt files aan elkaar plakken, geen probleem.:wink:

kan je met SubSyncX ook een srt file in 2en splitten. dat zou mooi zijn.. want ik wil de film alleen maar zien en daarna gooi ik het weg, ik wil het niet gaan branden ofzo.. dus ik ga even checken of ik de srt file kan splitten.

”unSOUND”

wat bedoel je met aan elkaar lassen? copy+paste?
    dat zou wel werken, maar ik heb niet genoeg schijfruimte meer om een nieuwe film op te slaan.. dus dat er een 3e videobestand (het product) wordt aangemaakt..

Geblokkeerd
    Carp

Ja splitten van een lang file kan ook, eerst je file laden, mbv de film de laatste scene van CD1 bekijken en de tekst ‘aanwijzen’ bij het tekstfile, dan onder SubSyncX/Edit/ split file at selected line aanvinken.
    succes.

Bijdrager
    chris90

Was het op dit forum niet verboden om over illigale dingen te praten?

Bijdrager
    diotav
    ”neopiko”

Daar gaan we weer…

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”KingCarp”

Ja splitten van een lang file kan ook, eerst je file laden, mbv de film de laatste scene van CD1 bekijken en de tekst ‘aanwijzen’ bij het tekstfile, dan onder SubSyncX/Edit/ split file at selected line aanvinken.
    succes.

Dank je wel KingCarp voor je tip werkt super..
    :wink:

”neopiko”

werk jij bij Justitie.. :| :

Moderator
    unSOUND
    ”neopiko”

Gelukkig is er niks illegaals aan de hand… Downloaden is immers legaal in Nederland.

Bijdrager
    TurkishDelight

ik vroeg alleen hoe je een subtitle in tweeen kon splitten.. ik heb nooit gevraagd waar ik films kan downloaden of iets dergelijks.. :lol:

Moderator
    unSOUND

Al vroeg je dat wel… Downloaden mag in Nederland…. :wink:

Bijdrager
    erwin
    ”unSOUND”

Al vroeg je dat wel… Downloaden mag in Nederland…. :wink:

En uploaden niet hé unSOUND :innocent:

Bijdrager
    JJmac
    ”unSOUND”

Unsound,

Hoe komt het als je TitleLab gebruikt en bewerkt, als je het dan opslaat de tekst in het (zeg maar) vierkant wordt weergegeven, ik kan dit ook niet veranderen in Quicktime, dat wil zeggen als ik het aanpast net als de film zelf ziet het er niet goed uit.

Weet jij hier een oplossing voor of zie ik iets over het hoofd.

Moderator
    unSOUND

Dat zit in de instellingen van TitleLab, je moet even in een ander tabblad de juiste breedte en hoogte aangeven, waarbij de breedte dus gelijk moet zijn aan de breedte van de film.

Bijdrager
    JJmac

Bedankt

Bijdrager
    Tjeerd

Ik zit hier ook met een probleem, ik heb dus een film gedownload, en ehm.. nou heb ik de subtitles etc. Alleen als ik dus met de film begin, krijg je eerst dat UNIVERSAL gezeik (jeweetwel, dat je aan het begin van een film ziet). Nu beginnen de subtitles er dus ook meteen, kan ik die niet vertragen op de een of andere manier?

Alvast bedankt!

Moderator
    Night

Met SubAZ (ff zoeken) kun je de sub-weergavetijden in één keer veranderen. Wel even de readme GOED lezen !!!!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.