9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Petje

film in imovieHD naar appleTV gestreept beeld

Ik wil een film in imovieHD exporteren naar het AppleTV h.264 format.
    Ik heb dit gedaan via de instellingen hiervoor bij exporteren.
    Ik koos voor quicktime – geavanceerde instellingen – deel – film naar AppleTV.
    Het resultaat is een film die bij alle beweging van die interlaced-strepen heeft.
    Hoe krijg ik deze (horizontale) strepen weg?

Moderator
    unSOUND

Vinkje zetten bij hef interlace op… deze optie is echter alleen te kiezen bij “QuickTime film”…

Bijdrager
    Petje

Jammer dat er geen directe keuze is voor de AppleTV, want de ipod keuze staat er wel bij, en een .mov bestand is niet geschikt voor ATV.

Bijdrager
    Petje

Ik heb de omzetting nu rechtstreeks gedaan in quicktime pro, maar ik kan het “streep” effect niet wegkrijgen. Waarschijnlijk is dezelfde codec gebruikt.
    Iemand anders een tip om weer mooi beeld te krijgen.
    Je moet tenslotte toch je videobeeld mooi naar je AppleTV kunnen krijgen.

Bijdrager
    Petje

Wat ik wel raar vind, is dat als ik een ongecomprimeerde movie in isquint gooi, deze de video wel streeploos kan bewaren als m4p bestand, welke geschikt is voor ATV.
    Iemand een idee waarom dat wel lukt, en het gaat nog eens 5x sneller ook.

Moderator
    unSOUND
    ”Petje”

Ik heb de omzetting nu rechtstreeks gedaan in quicktime pro, maar ik kan het “streep” effect niet wegkrijgen. Waarschijnlijk is dezelfde codec gebruikt.

Die strepen hebben niks met de codec te maken, maar met deinterlacing. it is een extra optie die je in moet stellen, maar bij de Apple TV mag je niks veranderen aan de extra instellingen.

Waarom het iSquint wel lukt ? Waarschijnlijk hebben hun wel deinterlacing aan staan, omdat het veel wordt gebruikt om films om te zetten… En het gaat sneller omdat ze niet de H264 codec gebruiken, maar de snellere MPEG4 codec.

Bijdrager
    Petje

Blijft dus de vraag hoe ik een eigen film, goed naar de AppleTV kan omzetten in imovieHD.

Moderator
    unSOUND

Exporteren als QuickTime film zou gewoon moeten kunnen, als je maar de H.264 codec of de MPEG4 codec gebruikt. Daar kun je vervolgens ook kiezen om je film te deinterlacen.

Bijdrager
    Petje

Ok! dat ga ik eens uitproberen.
    Ik hoop dat het bestand dan niet te groot wordt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.