5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Phofilmusigner

Film in Final Cut af, en nu? Hoe te renderen?

Ik heb een minuutje materiaal bewerkt in Final Cut Pro. Nu zit ik met de volgende vraag. Hoe krijg ik dit als een .mov bestand?

Heb alles al geprobeerd. Quicktime movie, via compressor. Noem maar op. Maar overal is de kwaliteit waanzinnig slecht. Ik weet niet wat ik hiervoor moet instellen ??

Bijdrager
    chatsmit

In FC:
    File => Export => Quicktime Movie

Dan als bestand klaar is, open filmbestand .mov in Quicktime:
    Venster => Toon filmkenmerken => selecteer videospoor => zet vinkje aan rechts onderin Hoge kwaliteit

Pas nu zie je je gerenderde export in hoge kwaliteit.

Bijdrager
    TRM

Ik gebruik altijd

File >> Export >> Using Quicktime conversion

Daar klikken op options en een beetje spelen met de video settings. Je kunt bijvoorbeeld onder video de size vergroten. Zie voor tips ook deze link: http://www.dvcreators.net/how-do-i-export-a-high-quality-movie/

Daar wordt als compressie .png voorgesteld, ik gebruik meestal H.264.

Succes.

Bijdrager
    Phofilmusigner

Helaas, nog steeds niet. Beide geprobeerd. Ik weet echt niet hoe ik het nu goed moet gaan krijgen. Want deze technieken had ik eerst ook al geprobeerd ….. Damned:(

Bijdrager
    Peter Wieriks

Normaal zou het de presets (bijvoorbeeld DV-PAL goed moeten gaan. Wat is je basismateriaal, en welke setting heb je voor je sequence gebruikt?
    Verder ziet DV PAL er op een computer nooit zo best uit, het is bedoeld voor TV vertoning, vanwege de interlacing en de niet-vierkante pixels (zit dat je soms dwars?).
    Waar wil je het bestand voor gebruiken? Als je er een DVD van wil gaan maken, krijg je sowieso nog de conversie naar MPEG-2

Peter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.