10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    de toko

FIlm Importeren, zonder geluid?

Beste forummers

ik heb dus gister wat leuke opnames van mijn avondje uit in 11, opgenomen met me fotocamera een sony cybershot, als ik hem aansluit en de filmpjes in iphoto zie staan en aanklik doen ze het naar behoren net zoals in itunes en Quicktime.

maar als ik ze importeer om als doel ze achterelkaar te zetten in imovie zit er geen geluid bij!

het gaat om .mpeg bestandjes…

weet iemand wat ik fout doe?
    het lijkt me niet normaal….

Bijdrager
    Macs

‘k Heb dit probleem ook met .mpeg bestanden. Met .mov bestanden heb je dit niet. Misschien moet je ze eerst proberen om te zetten. Daar zijn programmaatjes genoeg voor.

Moderator
    unSOUND

mpeg is een muxed formaat. Dat betekend dat er geen los audio- en videospoor is. Als je die wilt importeren in QuickTime of iMovie moet je ze eerst omzetten naar een formaat wat wel een los audio- en videospoor heeft.

Als je de films puur achter elkaar wilt zetten kun je beter mpegTX gebruiken, die is speciaal gemaakt om mpeg bestanden te knippen en te plakken.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15987

Bijdrager
    de toko

thanks, dat programmaatje is zeker handig maar ik wil het ook nog bewerken in iMovie, maar nu heb ik het met QT pro, naar .mov gebracht maar als ik die in iMovie sleep zit er nog steeds geen audio in!

help:(

Moderator
    unSOUND

Daarom zei ik dus al dat je het dan eerst moet omzetten naar een formaat wat QuickTime of iMovie snapt…

Wat je moet doen:

• Zet met mpgTX alle stukken aan elkaar,
    • Maak er met ffmpegx een mp4 bestand van,
    • Importeer dan die mp4 in iMovie.

ffmpegx is alleen een lastig programma als je nog niet zo veel met video gewerkt hebt… Mocht je hulp nodig hebben, kun je me bereiken met iChat of MSN…

Bijdrager
    iNico
    ”unSOUND”

Daarom zei ik dus al dat je het dan eerst moet omzetten naar een formaat wat QuickTime of iMovie snapt…

Wat je moet doen:

• Zet met mpgTX alle stukken aan elkaar,
    • Maak er met ffmpegx een mp4 bestand van,
    • Importeer dan die mp4 in iMovie.

ffmpegx is alleen een lastig programma als je nog niet zo veel met video gewerkt hebt… Mocht je hulp nodig hebben, kun je me bereiken met iChat of MSN…

ik heb hetzelfde probleem en ik probeerde wat unSOUND zei maar het lukt mij niet om al di filmpjes aan elkaar te zette met mpgTX

en ik heb dan ook ffmpegx gedowload en is geprobeerd met dat gewone orginela filmpje en ik kon dat naar mp4 zette maar ik vind dat niet meer terug…

en als dat zouw kunnen kan ja dat niet gewoon goed krijgen met MPEG streamclip (als dat kan naar welk moet ik dat dan zetten?)

Moderator
    unSOUND

Als mpegTX er niet mee overweg kan zijn er een aantal mogelijke oorzaken:

• het zijn geen MPEG1 films
    • je hebt een intel Mac

Probeer de losse filmpjes eens om te zetten naar mp4 bestanden met VisualHub…

Bijdrager
    iNico

het werkt met visual hub!!!!
    danku unSound!!:lol: :wink:

Bijdrager
    JohnnyDeBelg

visual hub moet je toch betalen, of je kan er maar beperkt mee werken.

Moderator
    unSOUND

Dan doe je het et MPEGstreamclip of ffmpegX, die zijn gratis.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.