12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    DLevi

Film full screen op extern scherm mogelijk ?

Goeiemorgen mede maccers.

Ik heb gister mijn iBook op een extern TFT scherm aangesloten.
    Als ik een film wil kijken op mijn externe scherm en wil hem schermvullend doen dan gaat hij weer naar het scherm van mijn ibook.
    Weet iemand hoe ik dit oplos ?
    Of is het gewoon niet mogelijk?
    Ik gebruik VLC.

MVG Daniel

Moderator
    unSOUND

Bij QuickTime kun je in de voorkeuren aangeven welk scherm gebruikt moet worden als je kiest voor fullscreen, ik neem aan dat je bij VLC ook zo’n optie hebt.

Bijdrager
    pitch

nee, VLC heeft die optie niet. maar met een trukje kun je het alsnog voor mekaar krijgen.
    http://forum.macparts.de/viewtopic.php?t=676&sid=87dee8f4288818eae880fb0c83862690
    werkt bij mij prima ! je kunt dan alleen niet meer je ibook monitor gebruiken.

Bijdrager
    Gans

Bij de meeste spelers is het zo, dat als je de speler naar het andere scherm sleept, en dan fullscreen schakelt, hij op dat scherm afspeelt. Het bedieningspaneel verschijnt dan (op Realplayer) op je vrije scherm.

Bijdrager
    DLevi
    ”Gans”

Bij de meeste spelers is het zo, dat als je de speler naar het andere scherm sleept, en dan fullscreen schakelt, hij op dat scherm afspeelt. Het bedieningspaneel verschijnt dan (op Realplayer) op je vrije scherm.

ja dat dacht ik ook.
    maar werkt niet. (in ieder geval niet met VLC)

Bijdrager
    passenger

Vreemd, bij mijn Powerbook doet-ie dat wel. Misschien dat je dat alleen kan met een uitgebreide desktop. Heb je Screen Spanning Doctor geprobeerd?

Bijdrager
    DLevi

UnSound: Full screen mode in Quicktime kan alleen maar bij de Pro versie toch ?

Bijdrager
    DLevi
    ”passenger”

Vreemd, bij mijn Powerbook doet-ie dat wel. Misschien dat je dat alleen kan met een uitgebreide desktop. Heb je Screen Spanning Doctor geprobeerd?

ja die gebruik ik anders kan ik geen split screen doen.

Bijdrager
    martijnG

In VLC:

video > video device > hier je scherm kiezen

Bijdrager
    DLevi
    ”martijnG”

In VLC:

video > video device > hier je scherm kiezen

hartelijk bedankt !!!
    dat was wat ik zocht

Bijdrager
    pitch

werkt bij mij niet !?!
    wat hier wel werkt is in de systeemvoorkeuren de externe als hoofdmonitor selecteren.

Bijdrager
    MihiVenerabilis

wat ook wel helpt in VLC, is je bedieningspaneel slepen naar het scherm waar je full screen wilt afspelen en dan full screen inschakelen,..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.