22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    RPGboy

film branden zonder idvd

Hoe kan ik een film die ik nu in .mov formaat heb op een dvd branden zonder een dvd menu? als ik hem nu gewoon naar de dvd sleep of met toast brand dan leest de dvd speler hem denk ik niet want die herkent geen .mov:( en met idvd krijg je een menu maar dat kost allemaal ruimte :s of moet ik hem converteren naar een bestand dat elke dvd herkent , en welk formaat is dat dan, het liefst heb ik gewoon dat de film automatisch opstart als je de dvd erin doet, maar uit een automatisch gegenereerde lijst die de dvd-speler maakt vind ik ook best:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Wow jezus… Macfamily mét een eigen server en bákken computers! :o Re-spect dude:D

Ik denk dat het toch het best is om er een menuutje aan te plakken hoor. Zo groot is een menu nou ook weer niet;-) Toast kan dat heel goed, en kan ook die film voor je re-encoden zodat hij te lezen is op je dvd-speler namelijk.

Bijdrager
    RPGboy

die server is voor het bedrijf van mn vader hoowr:p

maarre hoe doe je dat dan met toast? en wordt dat menu dan nie zo groot als in idvd? mijn film in mov is 2GB maar in idvd 6! en dan kan je wel zon instelling wijzigen maar dan werkt het menu nie meer :s (ja echt)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou iDVD gewoon even vergeten;) Avi en Mov films (en andere formaten) worden gere-encoded zodat ze te lezen zijn op een dvd-speler. Het kan wel kloppen dat die film dan groter wordt.

Je moet in Toast gewoon het tabje “video” aanklikken, en dan video-DVD:)
    Dan knikker je de film erop, en kun je een menuutje kiezen e.d.

Bijdrager
    RPGboy

ok ga ik ff proberen

Bijdrager
    RPGboy

:(

Geblokkeerd
    Anoniem

Hmm, da’s ook een nieuwe voor me…. ik zou je daar eerlijk gezegd niet verder mee kunnen helpen :|

Bijdrager
    WaZoo

Wat voor een .mov file is dat dan? (appeltje-i in quicktime), want die comment vind ik wel heel raar bij een .mov
    En met Toast kun je ook een DVD fikken zonder menu hoor, in dat pull-down ding bij “DVD-Video”, kun je onder “Menu style” ook kiezen voor “No Menus”:-)

Bijdrager
    nookie

Er is er 1 op het forum waar we nu op gaan wachten die vast wel weet hoe je
    een .mov kan branden als dvd.

Unsound, kom er maar bij.

Bijdrager
    KarelWillem

Beetje oude info, maar…

CD-ROM/XA is een hybride van CD-ROM en CD-I, bedoeld om titels te kunnen maken die zowel op een CD-I speler als op een computer (met de juiste software) kunnen worden afgespeeld.

Heeft dus niet zoveel met een .mov te maken.

Bijdrager
    WaZoo

Daarom vond ik het al zo vreemd:D

Bijdrager
    RPGboy

dus?? wat nu?

Bijdrager
    sedikit

Vogens mij vind je hier alles, van DE expert op dit gebied, unSOUND:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39761&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

En hier vind je nog meer:
    http://lexilyn.be/videoconversies/page16/page16.html

En dit kwam ik nog tegen:
    -Kiest in Toast voor DVD, type Data ( DVD-ROM UDF ) en sleep daar de VIDEO_TS map heen.

je moet wel eerst op de knop “new disc” klikken, anders komen de bestanden uit de map los op de DVD te staan, en dat moet niet.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”sedikit”

….En dit kwam ik nog tegen:
    -Kiest in Toast voor DVD, type Data ( DVD-ROM UDF ) en sleep daar de VIDEO_TS map heen….

Hij HEEFT helemaal geen VIDEO-TS map! Maar een .mov bestand. En die wil Toast niet kennen.

Bijdrager
    sedikit

@KarelWillem
    Dat zal wel, maar ik heb alles even bijelkaar gesprokkeld wat ook maar enigszins te maken heeft met wat de TS wil. en allicht staat er dan wel eens wat overbodigs bij. Maar hij zou ook kunnen doen wat ik een tijd geleden heb gedaan: een mapje maken met dit soort aanwijzingen. Dan kun je het altijd zelf uitzoeken!

Bijdrager
    hobbes2210

We wachten nog op de info van de originele poster.

Wat is het voor MOV file??

Toast kan je gewoon kiezen voor DVD Video, inderdaad kan je dan ook nog kiezen voor wel of geen menu.
    Movje erop en Toast begint te converteren en te branden (kan overigens wel erg lang duren)

Dus….. wat is het voor een movje (codec etc)

Moderator
    unSOUND

Die foutmelding komt omdat hij heeft geprobeerd een CD-rom te maken…

Je moet kiezen voor DVD, en daar voor tabblad video.

Wat Toast betreft is het verder simpel. Wat QuickTime kan openen, kan Toast branden. Ben je dus zo iemand die uit gemakzucht VLC gebruikt in plaats van de QuickTime plugins, dan merk je nu waarom dat dus niet mijn voorkeur heeft…

Bijdrager
    RPGboy

dvd? bedoel je rechts onderin bij de brand knop? dat had ik al gedaan, of moet het nog ergens anders :s

Bijdrager
    hobbes2210

Je kiest in Toast 8 (of heb je een eerdere versie??) eerst voor video in het linker menu.
    Daarna voor DVD.

Daarna kan je de mov file op het window slepen of toevoegen via add.

Nu ben ik benieuwd wat Toast dan gaat doen?!

Moderator
    unSOUND
    ”RPGboy”

dvd? bedoel je rechts onderin bij de brand knop? dat had ik al gedaan, of moet het nog ergens anders :s

Ik bedoel ergens anders.

Je kiest voor het tabblad video, dan kun je vervolgens in het submenu kiezen voor DVD video ( of video DVD, weet het even niet zeker uit mijn hoofd )

Bijdrager
    Ikreisrond

Ik heb dezelfde vraag, maar geen Toast…

Iemand enig idee?

Of een ander idee hoe je een recording van 2:20 uur van Elgato kunt omzetten naar een hooguit 4,2 gig DVD? (Ben al anderhalve dag aan’t uitzoeken…)

Bijdrager
    Ikreisrond

Niemand een idee?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.