18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    elwizzy

Film branden op CD-Rom

Hallo,

Ik zit met een probleempje, heb eerst gezocht maar nog geen oplossing voor gevonden op de site.
    Het zit zo, dit weekend kocht ik mij een videocamera (DCR-HC46E) van Sony.
    Deze neemt op op mini-DV cassetten.
    Via eBay bestelde ik mij ook al een i.link-firewire kabel om deze aan te sluiten op mijn eMac G4(1,42 GHz, 1GB RAM, 80GB HD) om zo mijn filmpjes in iMovie te kunnen bewerken.

Nu is de vraag of je de bewerkte films ook op CD-ROM kunt branden ipv op DVD (vermits ik geen Superdrive heb).
    Indien ja, hoe moet ik dit dan praktisch doen op ze op mijn DVD-speler (ook Sony) te kunnen afspelen?
    Maw in welk formaat dienen ze op de CD-ROM te worden gezet om ze te kunnen afspelen en hoe gebeurt dit praktisch in iMovie?

Bedankt

Bijdrager
    sven-

Hangt ervan wat de DVD speler ondersteunt. MPEG-4 formaat werkt meestal sowieso, DivX soms.

Bijdrager
    elwizzy

Hij speelt DivX af die de extensie .DivX of .AVI hebben.
    En hoe zet ik de filmbestanden die ik inlaad in iMovie om naar DivX?
    Kan ik deze dan ook exporteren zonder dat ik ze op DVD moet zetten?

Bedankt

Bijdrager
    sven-

Welke iMovie gebruik je?

In iMovie ’08 kun je kiezen voor Exporteren met QuickTime, vervolgens kun je de juiste instellingen selecteren.

Bijdrager
    elwizzy

Ik heb iMovie HD 5.0.2, stond erop als ik mijn iMac heb gekocht (2005).
    Kan ik dit hiermee ook doen?
    Indien niet, hoe los ik dit op?

Bedankt

Bijdrager
    Pieterr

Schaf uzelf een exemplaar aan van VisualHub en gebruik de AVI export optie (p.19) om een Divx file te maken die u op uw DVD speler af kunt spelen.

Bijdrager
    sven-

Ja maar welk formaat kan hij dan het beste uit iMovie laten komen?

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

Ja maar welk formaat kan hij dan het beste uit iMovie laten komen?

Een van de formaten die door VisualHub ondersteund worden (bv DV).

Het leuke van een hobby is dat je gewoon ook af en toe zelf iets probeert…

Bijdrager
    Fester

Heb in het verleden ook wel eens een filmpje op cd gezet mijn mijn oude G3 iMac.
    Helaas weet ik de instellingen niet meer, of ik heb gebrand met iDvd of met Toast, de kwaliteit was wel iets minder, maar zeker het aankijken waard.
    Zou zo zeggen, probeer gewoon eens wat, als het niet gaat lukken krijg je toch wel waarschuwingen in de vorm van foutmeldingen.:)

Bijdrager
    elwizzy

Hallo,

Ik heb mijn kabel binnen en kan al de opgenomen beelden op mijn eMac zetten.
    Ook al een filmpje gemaakt en in Quick Time gezet.
    Tot daar geen problemen, maar in Quick Time-formaat speelt hij natuurlijk niet af
    op mijn DVD. Nu de vraag, ik heb geprobeerd in VisualHub, maar dit is blijkbaar betalend.
    Kent er iemand een programma in de aard van VisualHub, maar dan gratis te downloaden?

Bedankt

Bijdrager
    sven-

VisualHub is gebouwd op ffmpegX dat wel gratis is. Beetje afzetterij van de makers van VisualHub dus:P

Bijdrager
    elwizzy

Hallo, ik heb mij ondertussen een externe DVD brander gekocht (LaCie D2 lightscribe), maar als ik een filmpje via ffmpegX wil omzetten naar .avi formaat dan wordt het beeld steeds heel korrelig. Wie werkt er nog met dit programma en kent een manier om mijn film op DVD te branden na omzetting via ffmpegX zonder al te veel kwaliteitsverlies. Andere (betere) programma’s om dit te doen zijn steeds welkom.

Merci

Moderator
    unSOUND

Je kunt ook gewoon de DivX plugin gebruiken en rechtstreeks vanuit iMovie naar DivX exporteren…

Bijdrager
    Pieterr

Of gebruik de xvidEncoder van MyCometG3 en verander de FourCC waarde van de AVI naar ‘DX50’ met een hex editor.

[size=9:cc29ccec9d](Xvid plugin voor QuickTime)[/size:cc29ccec9d]

Bijdrager
    elwizzy

Merci, ik denk dat ik het gevonden heb.
    Maar nu heb ik het volgende probleem, ik heb een externe LaCie dvd-brander met lightscribe technologie.
    Bij deze dvd zat toast 8 titanium bij en dit programma herkend de brander ook, dus geen probleem.
    Maar omdat er lightscribe opzit, zou ik ook graag labels drukken op de schijven, maar dit bijgeleverde programma (LaCie lightscribe labeler) herkend de schijf niet.

Werkt er nog iemand met dit programma en wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt

Moderator
    unSOUND

Ik neem aan dat je de Lightscribe drivers geïnstalleerd hebt ?

Bijdrager
    elwizzy

Weet ik niet, ik heb enkel de programma’s ge├»nstalleerd die op de cd-rom zaten.
    Van extra drivers installeren staat ook niets in de handleiding!
    Waar zou ik deze dan kunnen vinden?

Merci

Bijdrager
    elwizzy

Is gelukt, merci voor den tip.
    Er moest idd nog een driver worden geïnstalleerd!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.