15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    stippie

film branden lukt niet (afspelen althans niet)

ik weet dat er al vele topics staan over dit onderwerp, maar na vele zoekpogingen heb ik geen antwoord gevonden op mijn probleem, vandaar dat ik toch maar een nieuw topic aanmaak (hopelijk mag dat)

ik probeer avi films via toast op een dvd te branden. dat lukt, maar ik kan hem dan niet afspelen op mijn dvd speler. Nu heb ik een oudere, die speelt enkel mpeg af, maar ik heb ook zo’n goedkope nieuwe gekocht, die zou ze wel af moeten spelen. Wellicht kies ik toch een fout formaat? als ik kies voor video en vervolgens dvd-video zegt toast dat er te weinig ruimte beschikbaar is op het schijfje. Dan kies ik maar voor divx disc.
    Heb het ook geprobeerd met ffmpegx, maar daar weet ik helemaal niet welke ik moet kiezen! ben al een stuk of 10 dvdtjes kwijt nu.

Wie wil de moeite nemen mij even te helpen?
    bij voorbaat dank!

Moderator
    unSOUND
    ”stippie”

als ik kies voor video en vervolgens dvd-video zegt toast dat er te weinig ruimte beschikbaar is op het schijfje. Dan kies ik maar voor divx disc.

En daar gaat het dus mis… dan krijg je dus inderdaad geen echte Video DVD, maar een DVD met een DivX bestand er op.

De film is blijkbaar langer dan 2 uur, want dat is het maximum wat Toast op een DVD krijgt. Als hij korter is dan 2 uur is het geen probleem. Als hij langer is dan 2 uur, kun je het beste kiezen voor een Dual Layer DVD, en dan een image laten maken door Toast, en dan de image door DVD2oneX laten verkleinen zodat hij alsnog op een gewone DVD past. Het is een omweg, maar dat krijg je dus als je de maximum speelduur overschrijdt.

Bijdrager
    stippie

dank je Unsound, voor je snelle reactie!
    de film duurt echter 1.27 uur, dus dan zou het toch moeten passen?
    heb je misschien enig idee naar welk formaat ik in ffmpegx het best kan encoderen? misschien lukt het dan wel.
    dank je

Bijdrager
    computer space

Een DVD heeft de structuur DVD-ROM UDF, bevat minimaal 1 map met de naam VIDEO_TS met daarin VOB bestanden.
    1 tip:
    Maak eerst die VIDEO_TS map, open deze in DVD-speler en kijk of het werkt. DAARNA pas in Toast een lege DVD-ROM UDF maken, de schijf een naam geven, en DAN de VIDEO_TS map die op je HD staat erin slepen. En branden natuurlijk. Dan moet de schijf werken! En scheelt bergen misbaksels.

Een film omzetten naar een goede VIDEO_TS map kan btw inderdaad met FFMpegX

Moderator
    unSOUND

Als je film 1 uur en 27 minuten duurt moet het lukken met Toast.
    Wat is de precieze melding die Toast geeft ?

Heb je bij de keuze van media al wel gekozen voor DVD ?

Bijdrager
    stippie

yep, hij staat op dvd.
    ik krijg de melding dat er te weinig ruimte is op het schijfje, verder niets.

als ik het met ffmpegx probeer, wat kan ik dan het beste kiezen als target format? er zijn zoveel mogelijkheden!

Bijdrager
    computer space

Gewoon DVD PAL, en author VIDEO_TS map aanzetten.

Bijdrager
    stippie

ik ga t proberen. dank je !

Bijdrager
    Stadsman

Het probleem kan ook aan de codec liggen. Een avi bestand kan met meerdere codecs gemaakt zijn maar niet alle codecs worden door de dvd speler ondersteund. Mijn dvd speler kan alleen divx avi bestanden aflezen en geen xvid. Je kunt wellicht je film opnieuw coderen in divx, mpeg of als dvd (video_ts).

Bijdrager
    computer space
    ”Stadsman”

Het probleem kan ook aan de codec liggen. Een avi bestand kan met meerdere codecs gemaakt zijn maar niet alle codecs worden door de dvd speler ondersteund.

”stippie”

Nu heb ik een oudere, die speelt enkel mpeg af

:?

Bijdrager
    MacJampudding

Je kan toch in de laatste versie van Toast een avi slepen “DVD-Video”…

dan zal je mac wel even zijn bezigheid hebben om die te encoderen maar het resultaat werkt bij mij althans altijd perfect. Ik heb een Sony DVD-Player bouwjaar 1998.

Wat natuurlijk kan zijn is dat de dvd’s niet compatibel zijn met de stand-alone player.

Bijdrager
    stippie

inmiddels is het gelukt via ffmpegx. ik kan de dvd afspelen, maar het geluid ontbreekt!
    wat doe ik verkeerd?

Moderator
    unSOUND
    ”MacJampudding”

Je kan toch in de laatste versie van Toast een avi slepen “DVD-Video”…

Misschien is het wel te veel gevraagd hoor…

Maar misschien is het een idee om de openings-post te lezen voor je een post schrijft ?

Ik weet het, het klinkt gek…

:|

Bijdrager
    stippie

iemand nog een idee hoe ik het geluid erbij krijg middels ffmpegx….?

tnx :D

Bijdrager
    stippie

iemand nog tips….? lukt me nog steeds niet :(

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.