3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Navuri

Filevault. Gebruiken of niet?

De vraag is simpel. Gebruiken jullie Filevault en zo ja, waarom en zo niet, waarom niet?

Toen ik Leopard gebruikte had ik Filevault altijd aanstaan en ik kan me herinneren dat het altijd traag was met Filevault aan. Nu ik Snow Leopard gebruik heb ik het uitstaan, maar twijfel ik of ik mijn iMac wel goed genoeg heb beveiligd.

Omdat ik niet veel over Filevault of het OS X systeem weet zou ik graag wat meningen horen hierover.

Bijdrager
    madcat

De vraag die je jezelf moet stellen is “hoe groot is de kans dat mijn mac gejat wordt” en “hoe erg is het als de dief dan mijn data kan zien”
    Als je beide antwoorden als “groot” inschat kan je maar beter filefault aanzetten.

Zelf heb ik op mijn iMac thuis filevault niet aan staan omdat ik zelf de kans als laag inschat.
    mocht een dief mijn iMac toch jatten heb ik gelukkig een backup van de belangrijke data, en de dief zal waarschijnlijk toch mijn harddisk wissen.

Voor een macbook is het denk ik wel verstandig om full disk encryptie aan te zetten, inc een wachtwoord op de EFI zetten, zodat er ook niet via een cd of extrerne media geboot kan worden.

Bijdrager
    Siparti

Wat macdat zegt, als je een MacBook hebt en het op veilig wilt spelen zet dan FileVault aan en knal er een firmwarewachtwoord op.
    Zelf doe ik het ook zo, in combinatie met een gastaccount (mocht m’n book gestolen worden dan kan op die manier misschien nog een locatie door worden gegeven aan Find My Mac).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.