3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    fitablanco

FileVault ?

Ik ben nog niet zo computerachtig zoals jullie allemaal, dus vergeef mij a.u.b wanneer mijn
    vragen als “silly questions” klinkt:
    Vandaag zit ik uren hier en kan geen kant op want Ik heb mjn e-mail adres veranderen maar, kreeg ieder keer in “accounts” = ‘wachtwoord ‘loginnaam?) ONJUIST
    De Provider hier in Zld weet nauwelijks of niets van Mac’s en de begeleiding ging far from smooth.
    De e-mail adres is wel veranderd maar ik kan (nog) niet emailen. . Nu krijg ik te lezen dat in mijn computer de FileVault is iet ingeschakelt,
    wat is dat? en wat is your advice? En wat doe ik verkeer in “Accounts” ? Wie kan mij een handje helpen ?SOS Dank jullie allemaal..
    Fita

Bijdrager
    lammmetak

Filevualt is een optie in osx waardoor je persoonlijke bestanden worden beschermt en encrypted. Men kan alleen die bestanden openen wanneer de eigenaar is ingelogd. Weet je het wachtwoord niet dan kan met met het zogenaamde master password open worden gezet.
    In Accounts moet je het administrator wachtwoord invoeren. Dat wil zeggen dat je het wachtwoord van een beheerder moet hebben om dat te veranderen.
    succes.

Bijdrager
    tulipan

Filevault aan of uit zal geen invloed hebben op het wel / niet kunnen mailen.
    Waar je wel rekening mee moet houden dat je een email adres wijziging aanpast in je Mail applicatie en niet in je Mac OS X accounts. Accounts van Mac OS X is puur voor account (gebruikers) beheer op je eigen Apple. Account in Mail is om je email account(s) te beheren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.