5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Just4fun122

FileVault.

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum met een rede:

Ik heb sinds een paar maanden een Macbook., en ben er al aardig handig in geworden.. MAAR
    op een gegeven moment wou ik hem mee op vakantie nemen.. dus ik dacht hoe kan ik hem nou een beetje
    beter beveiligen, dus ik stel FileVault in omdat er bij stond dat je je thuismap beter kon beveiligen.

Nu heb ik een probleem, elke keer als ik mijn laptop aandoe, en bij het inlogvenster aan kom.. log ik in me wachwoord en naam maar dan sprinkt hij zegmaar niet naar bureaublad maar moet ik weer inloggen en weer inloggen en weer inloggen maar ik kom er niet in!

Bvd

Bijdrager
    Pieterr

Misschien kun je iets met de tips die hier worden gegeven: Mac OS X 10.5: Problemen oplossen bij installatie, opstarten en inloggen

Mocht je niet meer het gebruikers wachtwoord weten, dan vind je hier informatie: Mac OS X: het wachtwoord van een account wijzigen of opnieuw instellen

Bijdrager
    Just4fun122

Op afbeelding 1 kan ik gewoon alles doen, inloggen alles.. maar op afbeelding 2 kan ik niet inloggen, en ook niet mijn wachtwoord veranderen, dit is ook niet echt nodig want ik kan weet gewoon mijn wachtwoord nog wel.. Maar als ik inlog dan komt bureaublad er niet voor maar dan moet ik me weer opnieuw inloggen en dat lukt niet.. maar op een ander account is er niets aan de hand. En dat is mooi klote want, er staat op dat account veel huiswerk.

Bijdrager
    Just4fun122

Blijkbaar weet niemand het? :x

Bijdrager
    Pieterr

Heeft het niet iets te maken met het feit dat het (tweede) account een Mobiel account is?

Mobile Account
    An account with both a local and a network home folder. Mobile accounts cache authentication information and managed preferences. In Mac OS X v10.4 and later, a mobile account includes a portable home directory, which is a synced subset of the local and network home folders.

External Account
    A mobile account whose local home folder is stored on an external volume. When the user connects the external volume to a computer, the user can access the external account. When the external volume is disconnected, the user can’t access the external account.

Misschien vind je hier nog tips.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.