13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanton

Filetransfer probleem G4>iMac Intel

Nadat de grafische kaart in mijn G4 het begeven had heb ik een nieuwe 20″ iMac Core2Duo gekocht. Geweldige computer maar….. ik krijg m’n files vanop de G4 niet op de iMac. Bij migratie-assistent krijg ik de melding dat er geen versie van OSX op de G4 staat (wat wel zo is, nl 10.3.9) en als ik de G4 in Firewire modus opstart komt er geen schijf op het bureaublad van de iMac. (De G4 geeft geen beeld meer dus ik kan geen DVD branden, geen externe hd aansluiten etc). Wat kan ik nog proberen? Gaat dit via ethernet zonder configuratie op de G4 en moet dit dan een crossed pairkabel zijn of maakt het niet uit? Alle tips zijn welkom! :mrgreen:

Bijdrager
    LEXY

Migratie assistent zou moeten werken met minimaal OS X 10.1 op de oude machine.

Bijdrager
    Hanton

Normaal gezien werkt dat perfect maar op deze Mac niet, zeer bizar…

Bijdrager
    LEXY

Is je FireWire kabel wel OK?

Bijdrager
    wout3r

Hmm ik kan op dit moment niet echt een goeie oplossing verzinnen.. Dus dan wordt het deze:

Hang je iMac in het zelfde netwerk als de G4 (teminste ik neem nu ff aan dat je een netwerk hebt), en probeer het op die manier misschien

Bijdrager
    Hanton

Is een nieuwe kabel die perfect werkt bij een externe HD dat zal het wel niet zijn. De netwerk-optie wordt een moeilijke want hier ligt geen netwerk
    8)

Bijdrager
    LEXY

Heb je al geprobeerd beide Macs met elkaar te verbinden met een ethernet kabel?
    Weet eigenlijk niet of daarvoor nog steeds een crossed cable voor nodig is.

Bijdrager
    Hanton

Heb hier nu even geen kabel liggen, wil er wel een kopen mar dan wel liefst de juiste daarom m’n vraag over die crossed pair :wink:

Bijdrager
    Mac Cloud

Volgens mij kun je een gewone kabel gebruiken, zo’n crosscable was voor OS9 en sommige G3’s, maar helemaal zeker ben ik niet.

Je kunt het toch proberen met de ethernetkabel die naar het modem loopt, of je moet nog inbellen of draadloos werken…

Bijdrager
    Hanton

Zal ik es proberen!
    ivm die crosscable: herinner me veel gepruts daarmee maar dat was inderdaad in de OS 9 dagen, lang geleden alweer :D

Bijdrager
    Hanton

Even geprobeerd via Ethernet en geen G4 te bespeuren jammer genoeg.
    Weet niet het niet zeker maar denk dat bestandsdeling uitstaat op de G4 of zou die dan wel te zien moeten zijn?

Bijdrager
    Mac Cloud

Ook niet met :apple: k in de finder ?

Als bestanddeling uit staat gaat het niet lukken vrees ik.

Is er niet meer kapot als alleen die videokaart, ,je HD bv, ik zou toch nog even verder proberen in de firewiremodus, ik gebruik dat nooit, maar op het forum is gebleken dat er nog wel eens een fout werd gemaakt in de juiste volgorde, even zoeken op ‘targetmode’.

Succes.

Bijdrager
    Hanton

Die Targetmode ken ik ondertussen van buiten, dat zal het ook niet zijn.
    Misschien moet ik gewoon de hd eruit halen en in een extern bakje proppen? Gesteld dat ik zo’n bakje zou hebben dan :innocent:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.