10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    maxtje

files owner weg?

Beste,

Ik heb een hele code gemaakt op xcode voor een iOS appje, maar die moet ik in mijn storybord met files owner verbinden (zoals imageview moet naar UIImageView) maar ik kan dat alleen verbinden als ik files owner open heb staan, maar waar staat in godsnaam die files owner?

Wie mij kan helpen ben ik echt zeer dankbaar, want dit is een van de laatste stappen die ik nog moet doen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    maxtje

btw, ja ik kan het wel zonder storyboards maar ik moet dit echt in story board kunnen.

Inactief
    Anoniem

Wanneer ik Google op “storyboard file’s owner” krijg ik een heleboel resultaten. Staat daar echt niets bij?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Of typ het in Xcode help.

Bijdrager
    Applebvv

Viewcontroller selecteren en dan op de Connections Inspector.
    Je hebt files owner alleen bij xibs.

Bijdrager
    Applebvv

Viewcontroller selecteren en dan op de Connections Inspector klikken.
    Je hebt files owner alleen bij xibs.

Bijdrager
    maxtje

Dat is juist het probleem, hij komt niet in mijn Connections Inspector :/

Inactief
    Anoniem

En dat zeg je nu pas…:)

Duidelijk een probleem kunnen formuleren is erg belangrijk als programmeur zijnde. Vaakt helpt het je om het antwoord zelf te vinden, en je voorkomt ook dat iedereen maar wat gaat roepen.

Bijdrager
    readefries

Selecteer de View Controller van de Scene die je wilt aanpassen, open de Identity Inspector (Opt-Cmd-3) en zorg dat daar de naam van de klasse staat die je wilt gebruiken (deze klasse moet wel van hetzelfde type zijn als de VC waaraan je het wilt koppelen) voor de View Controller. Open vervolgens de Connections Inspector (Opt-Cmd-6) en leg vanuit daar de verbinding tussen de outlets in de klasse naar het object op het scherm.

Bijdrager
    maxtje

@Koen: Ja, je hebt gelijk, ik had het veel eerder moeten zeggen:(
    @glitch:Man, echt bedankt het is me gelukt door jou hulp, ik heb veel site’s afgezocht maar die zijden allemaal iets anders dat ik het in de code moest aanpassen enzo, maar dat lukte niet, ik deed wat jij zegt en het lukt wel, echt bedankt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.