8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Files naar mijn nieuwe server kopieren

Ik heb tegenwoordig een Freenas server,  maar hier loop ik ook weer tegen het user permissie syndroom op.  Ik heb op mijn nieuwe Server ook weer Plex geinstalleerd en dus wil ik nu de mappen van mijn oude Synology naar mijn nieuwe locatie kopiëren,  ik heb een SMB protocol lopen op de Freenas met daarbij de user  plexuser.  Zo heb ik dus met mijn Mac een verbinding gemaakt via SMB met user plexuser en wachtwoord….   Had al eens geprobeerd om een map in de doelmap te maken, maar die worden nog voordat je de naam kan wijzigen op naamloos gezet, en die files kan je dus ook niet meer naar de prullenbak slepen.  Als ik nu dus links de map plexdata kopieer  en dan plak rechts ik de map walbergserver/plexmediafiles  dan krijg ik dus een foutmelding dat ik niet voldoende rechten heb.  Hoe los ik dit op?

Bijdrager
    janbertwedman

Wow, 10 posts zelfde onderwerp….

Bijdrager
    bonestaak

Ja, iedere keer als ik hier iets wil posten moet ik het iets van 10 keer overdoen, echter nu blijkt het ondanks de foutmeldingen uiteindelijk toch steeds te zijn gepost.

Bijdrager
    GoeieDag

Gewoon eerst eens kijken of die posting er staat, hoe moeilijk kan het zijn?!

Bijdrager
    bonestaak

Die stond er dus niet,  ik kreeg steeds een server dns error   tijd te lang verstreken en dan moet ik opnieuw beginnen.

Ik kan ook die dubbele niet verwijderen.

Bijdrager
    patrickmaur3r

OMT is ook niet blij met de website en de hosting denk ik, maar kunnen hun niks aan doen:)

Ik gok even dat de user account plexuser aangemaakt is bij installatie van Plex? mogelijk dat deze user enkel lees en uitvoer rechten heeft om films te kunnen zien en af te spelen. Ik zou even een normale user maken met voldoende rechten op je FreeNAS en dan het proces opnieuw proberen.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>patrickmaur3r op 18 augustus 2020 om 21:33</p>
    OMT is ook niet blij met de website en de hosting denk ik, maar kunnen hun niks aan doen:)

Hun? Zij!

Bijdrager
    bonestaak

Illegal Group name,

En als dit wel zou werken is het dus maar tijdelijk:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.